directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 23:36 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dijous, 27 de setembre de 2018 14:32 h

"Els menors migrants arriben amb un projecte de vida clar: volen aprendre l'idioma, formar-se i regularitzar la situació"

Responsables de centres d'acollida afirmen que tot i "l'impacte emocional" que els genera no disposar de referents adults "estan tenint una bona integració"

ACN Badalona.-No totes les persones poden assolir el futur que volen, i aquesta és una problemàtica amb què es troben molts joves africans que veuen com la situació política, social i econòmica del seu país frena les seves aspiracions. Aquests és un dels motius que els empenyen a buscar un futur millor i fins i tot posar en risc la seva vida creuant el mar per arribar a Catalunya i a d'altres punts de l'Estat, la majoria de cops des de Marroc. Un cop són aquí, "una peça de roba, un telèfon mòbil i unes xancletes" és tot el que tenen a nivell material, però venen carregats "d'objectius i plans de futur". Així ho ha explicat a l'ACN el responsable de serveis de primera acollida de la Cooperativa ISOM, Jordi Pros, que ha assenyalat que les prioritats d'aquests adolescents són "aprendre l'idioma, formar-se i regularitzar la seva situació". Pros reconeix que la manca de referents adults té un "impacte emocional" molt important en ells, però afirma que l'adaptació està sent bona en la majoria de casos i que preveuen una "bona integració".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.