directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 21:46 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 28 de setembre de 2018 11:03 h

Els sindicats de la sanitat pública concertada convoquen una protesta el 9 d'octubre per reclamar millores salarials

Es queixen que les patronals no volen aplicar de forma automàtica la recuperació del sou aprovada per als treballadors públics

ACN Barcelona.-Els sindicats de la sanitat pública concertada (CCOO, UGT, SATSE i Metges de Catalunya) han convocat una protesta el 9 d'octubre davant del Departament de Salut per denunciar que les patronals de la sanitat no volen aplicar de forma automàtica la recuperació salarial i dels complements de les baixes aprovats per a la Funció Pública. En un comunicat, es queixen que se'ls consideri part del sector públic quan es tracta d'implementar retallades decretades per als funcionaris, però que no passa el mateix quan l'anunci és de signe contrari. "Prou a continuar amb el salari congelat des del 2008 i reduït a partir del 2010, quan se'ns van aplicar les mateixes retallades que als treballadors públics", reclamen.

Les organitzacions sindicals rebutgen les propostes de negociació col·lectiva que suposin mantenir greuges comparatius respecte a la resta de treballadors públics. "Diem no a les retallades retributives i de personal des del 2010, per impuls del Govern i amb connivència amb les patronals sanitàries, que patim de manera injusta i perllongada", subratllen.Així mateix, demanen acabar amb les plantilles disminuïdes i la manca d'inversions, que "perjudica clarament la qualitat assistencial que rep la ciutadania". Apunten que les llistes d'espera no paren de créixer, que els plans de xoc són "clarament insuficients" i que es produeixen tancament de llits i retards cada cop més importants en la realització de proves diagnòstiques. "Prou a continuar amb les contractacions precàries, la inestabilitat i la dificultat per conciliar la vida personal i laboral", conclou el comunicat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.