El decret llei sobre les VTC preveu un període de transició de quatre anys
Assegura que ningú perdrà l'autorització per al transport interurbà, però que les condicions poden canviar quan les autonomies assumeixin les competències
ACN Barcelona.-El decret llei sobre les llicències VTC preveu un període d'adaptació de 4 anys als seus propietaris perquè s'adaptin a les normatives de les comunitats, que passaran a assumir les competències. Així ho ha explicat aquest divendres el ministre de Foment, José Luis Ábalos, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, on també ha deixat clar que ningú de les VTC perdrà l'autorització estatal per al transport interurbà, tot i que també ha afegit que les condicions poden canviar des l'entrada en vigor del text i siguin les comunitats les que regulen. Ábalos ha dit que un dels objectius és buscar "solucions per a la convivència ordenada" del sector i considera que els quatre anys són un "temps prudent per regular i al mateix temps permeti els VTC puguin plantejar-se un temps d'adaptació".
El text no incorpora cap mesura sobre la tributació de les plataformes tecnològiques com Uber i Cabify, ja que segons Ábalos correspon al Ministeri d'Hisenda i el document fa referència exclusivament al transport. Tot i així, ha avançat que hi haurà novetats sobre aquest assumpte.






