directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 17:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 28 de setembre de 2018 16:01 h

L'ACM reivindica la transversalitat dels ajuntaments per afrontar els reptes de país

El comitè executiu de l'associació es reuneix a Poblet per fer una declaració política sobre l'1-O i el procés judicial dels polítics presos

ACN Vimbodí i Poblet.-L'Associació Catalana de Municipis (ACM) considera que cal aprofitar la transversalitat dels ajuntaments i tenir-los en consideració com a actors principals en els reptes de país. "La transversalitat que representa l'ACM la posem a disposició del conjunt del país per trobar les estratègies que ens portin a una solució al problema polític que té en aquests moments Catalunya", ha manifestat el president de l'associació, David Saldoni. El comitè executiu de l'associació s'ha reunit aquest divendres al matí a Poblet on ha fet una declaració política sobre l'1-O i el procés judicial contra els polítics presos. La declaració de l'entitat municipalista queda palesa en format de moció, ja aprovada per alguns ajuntaments. Des de l'ACM també s'avisa que la futura Llei de territori ha de comptar amb la "confiança" i "beneplàcit" del món local. "Volem ser-hi, en volem ser corresponsables", ha dit Saldoni.

L'associació dona per fet que el món local ha de ser partícip "des del primer moment" en l'elaboració de la proposta de Llei de territori que es tramita i no limitar-se a assumir "un paper d'observador". "Tenim un grup de treball estable entre l'ACM i la Generalitat per saber el minut a minut, no volem trobar-nos el document final fet", ha explicat Saldoni. L’ACM va enviar aquesta setmana una moció als ajuntaments associats relativa al primer aniversari de l'1-O, en la qual reivindica l'esperit del referèndum i reconeix les persones que el van fer possible, demana la llibertat dels presos polítics i el retorn dels exiliats i demana al govern espanyol una solució política que passi per escoltar la ciutadania catalana.Durant el comitè executiu també s'ha tractat la problemàtica dels menors no acompanyats (MENA). En aquest sentit, s'ha plantejat que caldria, d'una banda, un treball en els països d'origen, i que un cop aquí, els ajuntaments "som peça clau per garantir una bona acollida i fer-ho d'una forma assimilable per als nostres municipis", ha conclòs Saldoni.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.