directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 04:30 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 1 d'octubre de 2018 15:01 h

Colau: “La repressió de l’1-O no es pot justificar sota cap concepte i no pot quedar impune”

L’alcaldessa afirma que “s’ha de demanar perdó” als veïns i veïnes de la ciutat per l’actuació policial

ACN Barcelona.-L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha manifestat que un “gran consens” de l’1-O és que “la repressió viscuda és inadmissible” i per això ha sol·licitat al govern espanyol el seu compromís que fets com aquells “no es repetiran mai més”. Des del CAP Guinardó, on ha participat en un acte commemoratiu dels fets de l’1 d’octubre de 2017, Colau ha manifestat que més enllà de la diversitat “d’experiències” personals d’aquella jornada, “la repressió no pot quedar impune”. En aquest sentit, l’alcaldessa ha recordat que l’Ajuntament s’ha personat per acompanyar les gairebé 300 denúncies de veïns de Barcelona “agredits injustificablement” aquella jornada. “S’han d’esclarir les responsabilitats polítiques i judicials, i s’ha de demanar perdó als veïns i veïnes per aquella actuació”, ha reclamat.

“L’1 d’octubre és una data que no oblidarem mai a la ciutat i al conjunt del país. Va ser un dia en què van passar moltes coses, algunes il·lusionants, altres de terribles com la repressió”, ha mantingut l’alcaldessa de Barcelona. Colau ha senyalat que “totes les experiències” d’aquell dia “són vàlides”, en referència als diferents graus d’implicació de la ciutadania en el referèndum d’autodeterminació. Per Colau, el “gran consens” d’aquella jornada és que “la repressió viscuda és inexcusable, inadmissible, i no pot quedar impune”. “Una de les coses que hem de dir avui és que aquella repressió no es pot justificar sota cap concepte”, ha insistit l’alcaldessa. “Hi ha d’haver el compromís ferm de l’administració de l’Estat que fets així no es tornaran a repetir mai més”, ha afegit. EUiA veu en l’1-0 “un poble empoderat”En un comunicat, el diputat de CatECP i líder d'EUiA, Joan Josep Nuet, ha assegurat aquest dilluns que l'1-O és una data "històrica". "Crec que el més important d'aquell dia va ser la força del poder popular, de la gent organitzada per sobre de la reacció", ha assegurat. I per això veu en el primer diumenge d'octubre d'ara fa un any un gest "d'empoderament com a poble".Com a partit, EUiA referma la seva "solidaritat amb les persones privades de llibertat injustament" i en demana la seva llibertat i la retirada de les "gravíssimes acusacions penals". Ara bé, i tot i que els processos judicials "condicionen la normalitat de l'acció política", des d'Esquerra Unida avisen que "no pot ser un obstacle que paralitzi la dinàmica institucional del país". "La política catalana no pot seguir en l’esfera de gestos, símbols i argumentaris autojustificatius d’un relat, el de la unilateralitat, esgotat i esgotador per a gran part de catalans i catalanes", rebla l'espai que lidera Nuet.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.