directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 01:10 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 3 d'octubre de 2018 10:46 h

El govern espanyol va executar el primer semestre un 24,3% de les inversions previstes a Catalunya per a tot l'any

Les tres autonomies amb un percentatge d'execució més alt són Galícia (67%), Madrid i Castella i Lleó (37% totes dues)

ACN Barcelona.-El govern espanyol va executar el primer semestre el 24,3% de les inversions que havia previst per a Catalunya en els pressupostos generals de l'Estat per a tot l'any 2018. Segons l'informe d'execució pressupostària publicat aquesta setmana pel Ministeri d'Hisenda, s'han invertit 318,9 dels 1.312 milions d'euros pressupostats. El percentatge d'execució a Catalunya queda lluny de les tres autonomies que encapçalen el rànquing de més inversions executades durant els primers sis mesos de l'any: Galícia (on ja s'han invertit 597 milions dels 895 pressupostats, un 67%); Madrid (amb una inversió de 418 milions sobre els 1.117 previstos, un 37% i Castella i Lleó (on s'han invertit 355 milions de 963, també un 37%).

Al conjunt d'autonomies de l'estat espanyol, les inversions executades van ser d'un 20,4% dels 59.953 milions d'euros que s'havien pressupostat per a tot el 2018. Dels 1.312 milions d'euros compromesos a Catalunya per aquest 2018, una bona part (1.097) corresponen a empreses estatals; mentre 186 els han d'invertir els ministeris; 25,8 són d'entitats del sector públic administratiu; i 2,1 d'organismes autònoms. Pel que fa a les empeses estatals, la que té una previsió d'inversió més elevada per a enguany al Principat és l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), amb 257 milions d'euros, dels quals se n'han executat 43, un 16,7%. En segons posició hi ha Adif-Alta velocitat, amb 246 milions d'euros dels quals se n'han executat 85, un 26,3%. Un percentatge similar al que ha executat Ports de l'Estat a Catalunya, d'un 25,3% dels 143 milions d'euros pressupostats per tot l'any. L'empresa amb un percentatge d'execució més elevat és el World Trade Center de Barcelona, amb un 77,7% dels 278.000 euros previstos per a tot l'any. Pel que fa a la despesa ministerial, destaca la de Foment, que té inversions previstes per valor de 175 milions d'euros. Durant els primers sis mesos de l'any, però, només se n'havien gastat 34 milions, un 19,5%. Quant a la resta d'autonomies, la que té un major pressupost, Andalusia, és la que té de moment un ritme més lent d'execució. S'hi havien assignat 1.380 milions d'euros en inversió i en el primer semestre només havia rebut un 19% d'aquesta xifra, 257 milions.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.