directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 12:29 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 3 d'octubre de 2018 13:47 h

Torra, a la CUP: "O ho fem entre tots o no ens en sortirem"

El president del Govern diu a Arrimadas que el que "fractura" la societat és que hi hagi polítics a la presó

ACN Barcelona.-El president de la Generalitat, Quim Torra, s'ha dirigit als quatre diputats de la CUP per reclamar unitat. Durant la seva rèplica als portaveus dels grups, en el debat de política general d'aquest dimecres al migdia al Parlament, Torra ha asseverat que si els 34 diputats de JxCat, els 32 d'ERC i els quatre de la CUP no es posen d'acord, l'independentisme no tindrà èxit: "O ho fem entre tots o no ens en sortirem", ha apuntat. A més, el president ha dit a la cap de l'oposició i líder de Cs, Inés Arrimadas, que el que "fractura" la societat és que hi hagi polítics a la presó. Torra també ha interpel·lat la cap de files de CatECP, Jéssica Albiach, per reclamar-li proximitat: "M'agradaria sentir-los més a prop del que a vegades crec que estan".

Torra ha lamentat que la CUP "impugnés de cap a peus" tot el seu discurs d'ahir, però ha reiterat que no és president per administrar "cap autonomia", sinó per fer la República. Així mateix ha insistit que plegarà si veu que no pot avançar en aquest sentit. El president ha respost a l'exigència "desobeeixi o dimiteixi" dels anticapitalistes, argumentant que ell avança pel camí per on creu que cal anar. Finalment, ha constatat que cal recuperar el "moment elèctric" de l'1-O i l'aliança entre el Parlament, Govern, ciutadania i institucions socials.Torra ha replicat a Arrimadas que el debat polític no fractura, i que el que realment pot dividir la societat és el fet d'empresonar els líders polítics i socials pel fet d'"obeir un mandat popular". Al cap de files de PSC, Miquel Iceta, el president li ha recordat que fa sis anys defensava els referèndums per a resoldre situacions polítiques, i li ha preguntat per què no es manté en aquesta posició.Al seu torn, Torra també ha opinat que no entén que CatECP, des de les esquerres, se li retregui que tingui "pressa" per exercir el dret a l'autodeterminació i alliberar els presos. Finalment, el cap del Govern s'ha dirigit al portaveu del PPC, Alejandro Fernández, i li ha recriminat el seu to en la intervenció inicial: "No sé què dir-li, feia temps que no escoltava un discurs tan troglodita com el seu". En una rèplica contundent, Torra ha afegit que el Parlament no és el Valle de los Caídos i que no hi ha "cap diferència" entre les paraules de Fernández i les que deia Gonzalo Queipo de Llano fa anys, en referència a un dels protagonistes del cop d'estat del 1936.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.