directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 01:20 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 3 d'octubre de 2018 14:01 h

El Suprem confirma la condemna de 4 anys i 6 mesos de presó a Rodrigo Rato pel cas de les 'targetes black'

La sentència afirma que l'exministre i expresident de Bankia va "mantenir i ampliar un sistema pervertit des del seu origen", l'any 1988

ACN Madrid.-La Sala Segona del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a 4 anys i 6 mesos de presó a l'exministre i expresident de Bankia, Rodrigo Rato, per un delicte continuat d'apropiació indeguda en el cas de les 'targetes black'. La resolució fa seves pràcticament totes les línies mestres de la sentència de l'Audiència Nacional. En el text, la Sala Segona del Suprem afirma que Rato "va mantenir i ampliar un sistema pervertit des del seu origen" que va arribar a apropiar-se de 12 MEUR. Ara serà l'Audiència Nacional qui hagi d'executar la sentència i determinar com i quan ha d'ingressar a la presó. A banda de Rato, hi ha 63 condemnats amb penes que oscil·len entre els 4 mesos i els 4 anys i mig de Rato. El Suprem estima una atenuant molt qualificada de reparació del dany a tots els que van retornar els diners a Bankia i el FROB. A efectes pràctics, però, no afecta a que les penes imposades per l'Audiència Nacional no comportaven presó (a excepció de dos casos).

En el cas de l'expresident de Caja Madrid, Miguel Blesa, (mort el juliol passat) s'ha extingit la seva responsabilitat. L'Audiència Nacional l'havia condemnat a 6 anys de presó.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.