directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 07:35 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 3 d'octubre de 2018 14:50 h

El primer dels judicis del 'cas BPA' es reprendrà el 15 d'octubre, un cop desestimat l'escrit de recusació del tribunal

El Tribunal Superior d'Andorra veu en la petició d'un dels advocats defensors una "maniobra purament dilatòria"

ACN Andorra la Vella.-El judici de la primera de les causes del ‘cas BPA’, que es va suspendre el 17 de setembre pocs minuts després d'haver-se reiniciat des de feia vuit mesos, es reprendrà el dilluns 15 d'octubre, segons han informat a l'ACN fonts judicials. La decisió s'ha pres un cop el Tribunal Superior d'Andorra ha desestimat l'escrit de recusació contra el president del Tribunal de Corts, Josep Maria Pijuan, i dos dels seus membres, presentada per un dels advocats de la defensa, Josep Anton Silvestre, que representa a quatre dels 25 acusats. El lletrat al·legava en la seva petició, que va aportar el 14 de setembre, que s'estava produint una vulneració del dret a la defensa, una manca d'imparcialitat i una "enemistat manifesta" amb Pijuan, entre d'altres arguments.

El Tribunal Superior andorrà ha decidit desestimar la petició de l'advocat Silvestre perquè considera que és "extemporània", ja que, segons l'escrit, una recusació s'ha de presentar "tan aviat com es tingui coneixement" dels fets. En aquest sentit, defensa la seva decisió al·legant, entre d'altres, que els arguments que utilitza el lletrat per justificar que hi ha una "enemistat manifesta" entre ell i el president del Tribunal de Corts estan basats en un episodi de tensió que es va produir al gener, quan va arrencar el judici amb el debat de les qüestions prèvies i en una de les sessions l'advocat va posar en dubte el procés de transmissió de les proves.A la resolució del Tribunal Superior d'Andorra també hi consta que, al seu parer, la petició del lletrat defensor respon a una "maniobra purament dilatòria" del procediment. Un cop conegut el pronunciament d'aquest tribunal sobre la qüestió, el de Corts, que ja va rebutjar l'escrit de recusació, ha decidit reprendre la vista oral del judici a partir del 15 d'octubre a dos quarts de deu del matí, al marge de si l'advocat Silvestre opta per portar el cas al Tribunal Constitucional. De fet, la petició d'apartar el govern andorrà i els accionistes minoritaris de la causa va motivar el primer ajornament del judici i, a diferència d'aquesta ocasió, aquest no es va reprendre fins que l'alt tribunal va legitimar la seva presència.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.