directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 12:56 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 8 d'octubre de 2018 10:00 h

Instal·ladors i hotels d'arreu d'Europa s'interessen per uns plats de dutxa flexibles i insonors fabricats a Torredembarra

S'exporta un 90% d'aquest singular producte

ACN Torredembarra.-Plats de dutxa flexibles, lleugers i insonors, 'made in' Tarragona. Decoradors, instal·ladors i hotels d'Anglaterra, França, Itàlia i Alemanya són els principals clients d'aquest producte innovador, que va patentar un emprenedor saragossà fa vuit anys enrere, inspirant-se en materials del sector de l'automoció. Si hi tires un ou no es trenca i absorbeix el soroll de l'aigua quan hi impacta. Sota el nom comercial d'Arandipur, l'empresa de Jorge Ruiz distribueix aquest original plat de dutxa de gamma mitja i alta que es fabrica exclusivament en una nau de recent creació a Torredembarra. Actualment comercialitza 5.000 plats l'any arreu del món, en unes instal·lacions sobredimensionades preparades per encarar futurs creixements. Amb una facturació que ronda el milió d'euros, el negoci creix entre un 20% i un 30% anualment.

Sempre havia treballat en multinacionals vinculades a la química i a l'automoció i va voler engegar el seu propi negoci, fusionant els coneixements que havia adquirit. Ruiz, químic de 43 anys, va idear un producte que no existia al mercat, com era un plat de dutxa tou i segur per a residències i gent gran, i alhora lleuger i silenciós, pensant en hotels i turisme, dos sectors potents al país. Però la demanda va venir de fora d'Espanya i la immensa majoria dels seus plats de dutxa són exportats -més d'un 90% de la producció.Per a les primeres produccions es va fer espai en una empresa d'automoció de Saragossa, amb maquinària única a l'Estat, on la crisi havia fet minvar l'activitat. El resultat en va ser un plat de dutxa fabricat amb un poliuretà especial -espuma-, molt similar al que s'empra als panells frontals de l'interior dels vehicles. Des d'aleshores el producte ha estat en constant evolució, tant a nivell tècnic com estètic, i avui en dia s'ofereixen unes 200 referències -en diferents mides i colors-, que es fabriquen sota comanda -no disposa d'estoc. Pesa un 10% del pes d'un plat de dutxa tradicional. Ronda els 10 quilos de pes -mentre un de convencional en pesa 100. La seva lleugeresa també facilita la seva instal·lació. Les seves prestacions i disseny innovador reconegut amb un premi internacional, però, també l'encareixen, en un 10% sobre el preu mitjà d'aquest producte per al bany. "A Anglaterra valoren que sigui càlid als peus mentre a Alemanya els agrada molt la que no faci soroll l'aigua quan hi rebota, a cada país s'aprecien unes qualitats", explica Ruiz. Es considera força conservador. Ha preferit una evolució del negoci controlada, sense grans riscos, subcontractant tasques. De fet, va prioritzar l'entrada als mercats que considerava més exigents i assegurar l'acceptació. Es va instal·lar a Torredembarra en una nau de 500 metres quadrats on fabrica amb motlles en 3D. Els reptes de futur se centren en la millora de l'estètica i d'instal·lació del producte. Que el client d'un hotel els truqui perquè també vol una de les seves dutxes és el major reconeixement que es pot tenir, assegura.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.