directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 19:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 8 d'octubre de 2018 11:58 h

Podem es situa en el 'no' als pressupostos de Sánchez si no accepta les seves propostes

La formació espera "reconduir" la situació aquesta setmana però exigeix mesures per regular el preu del lloguer i augmentar el salari mínim als 1.000 euros

ACN Madrid.-La formació de Pablo Iglesias posa més problemes al govern de Pedro Sánchez per aprovar els pressupostos. Podem i PSOE fa setmanes que negocien per posar-se d'acord i portar al Congrés una proposta per buscar la resta de suports. El secretari d'Organització de Podem, Pablo Echenique, ha dit que hores d'ara en una "setmana decisiva" per als pressupostos la formació està situada en el 'no' perquè consideren que les respostes per escrit a les seves demandes "no estan alçada". Entre d'altres, Podem exigeix que el govern espanyol inclogui mesures per regular a la baixa el preu del lloguer a "zones tensionades" com Barcelona i Madrid i també el compromís per apujar el salari mínim a 1.000 euros brut el 2019. Podem espera "reconduir" la situació ja que el proper 15 d'octubre el govern espanyol ha de portar les línies mestres dels pressupostos a Brussel·les.

Podem posa més pals a les rodes al govern espanyol per tirar endavant els pressupostos del 2019. Echenique ha dit que, fins ara, els havien traslladat de veu uns compromisos però que, en posar-los per escrit, no s'han correspost amb el que fins ara els havien promès. Per això, Podem apunta que hores d'ara està situat en el 'no' als pressupostos i insta el govern espanyol a "reconduir" la situació al llarg d'aquesta setmana. "El país es mereix un pressupost que millori les condicions de vida de la gent, treballarem dur per aconseguir-ho", ha manifestat Echenique. El secretari d'Organització ha explicat que en d'altres punts -com l'impost de societats o l'IRPF- hi ha hagut acord però que en d'altres punts no han avançat i no s'han complert els compromisos verbals d'HIsenda. Entre els aspectes que exigeixen avançaments també destaca la Llei de dependència. Segons Echenique, hi ha 300.000 persones dependents a Espanya amb una prestació reconeguda que no l'estan cobrant. El secretari d'organització apunta que les solucions que els dona el govern espanyol són "inacceptable".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.