directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 02:45 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Segrià doble fletxa Dilluns, 8 d'octubre de 2018 13:31 h

La Fundació Ilersis de Lleida fa una crida per trobar una nova nau i recuperar l'activitat laboral després del foc

Un incendi ha calcinat completament el centre especial de treball del polígon el Segre i s'ha perdut maquinària i també l'estoc i el material que hi havia per fer lots de Nadal

ACN Lleida.-La Fundació privada Ilersis ha fet una crida aquest dilluns per trobar una nova nau industrial que els permeti recuperar l'activitat laboral i donar resposta el més aviat possible a la gran quantitat d'encàrrecs de clients. Els seus responsables han visitat les instal·lacions del centre de treball especial ubicat al polígon el Segre que aquest cap de setmana ha quedat calcinat per un incendi del qual se'n desconeixen les causes. El president de la Fundació, Antoni Siurana, ha lamentat que a l'interior de la nau hi havia maquinària i ''equipament específic'' per al treball de les persones amb discapacitat que hi feien feina. A més a més l'incendi ha passat en un moment en què s'estava treballant intensament en la confecció dels lots de Nadal. La Fundació ha hagut de donar ''vacances forçades'' a una desena dels quaranta treballadors.

Antoni Siurana ha assegurat que l'incendi que ha calcinat la nau de treball ha estat ''terrible'' perquè afecta d'una manera molt important a la fundació. Aquestes setmanes al taller s'hi estaven elaborant els lots de Nadal que moltes empreses els encarreguen i tot aquest estocatge s'ha perdut. És per això que Siurana considera que el succés no només els afecta a ells sinó a ''moltes persones''. Les flames es van veure afavorides pel vent que bufava diumenge i quan van arribar els Bombers poca cosa van poder fer per salvar les instal·lacions. Així mateix, Siurana ha alertat que el ''ritme d'ingressos'' d'Ilersis ha des ser ''fluït'' perquè no hi ha al darrera un gran capital, per la qual cosa ara s'haurà de fer un esforç addicional i ha demanat suport a les administracions.Ilersis està buscant una nau nova, amb la mateixa capacitat de volum de treball que la que s'ha cremat, i quan l'aconsegueixen demanaran als proveïdors de maquinària que s'adeqüin per poder fer també un esforç i aconseguir la fusta amb la qual treballen. Siurana confia que tindran la ''suficient agilitat'' per poder donar resposta als encàrrecs de Nadal tot i que segurament caldrà fer hores extra i negociar amb els clients els terminis de lliurament.De la seva part, la gerent d'Ilersis, Teresa Benet, ha explicat que han hagut d'enviar unes deu persones a casa, de ''vacances forçades'', de la quarantena de treballadors que estaven ubicats al centre de treball. La resta els han reubicat però ha destacat que per aquestes persones això ''és una situació molt irregular que els és preocupant''. Benet ha assegurat que la destrucció de la nau no afectarà cap lloc de treball ''i menys a les persones amb discapacitat''. Això no obstant, ha recalcat la necessitat de trobar una nova nau aquesta mateixa setmana i s'ha mostrat convençuda que la ''solidaritat de tothom'' s'activarà per ajudar-los en aquesta recerca i poder reobrir.Segons Benet, a la nau calcinada hi havia material en estoc per omplir fins a 4 tràilers de productes per a serveis diversos. Però això no és tot, ja que ha desaparegut maquinària específica que amb el pas dels anys cobria totes les necessitats dels operaris amb discapacitat i també donaven resposta a les necessitats dels clients. Feina acumulada durant 20 anys, que també s'havia finançat a terminis i que ara haurà de recomençar de nou. De moment no hi ha una valoració dels danys i s'està treballant en configurar una xifra per establir les pèrdues econòmiques que ha provocat el foc.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.