directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 01:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Vallès Occidental doble fletxa Dilluns, 8 d'octubre de 2018 14:15 h

El Festival Nacional de Poesia de Sant Cugat commemorarà els naixements de Montserrat Abelló i Manuel de Pedrolo

La programació inclou una quarantena d'actes i el reconeixement a Màrius Sempere, Maria-Mercè Marçal, Ricard Creus, Jordi Pàmies i Josep Maria Llompart

ACN Sant Cugat del Vallès.-La 18ena edició del Festival Nacional de Poesia de Sant Cugat del Vallès commemorarà els naixements de Montserrat Abelló i Manuel de Pedrolo. La cita, que se celebrarà del 10 d'octubre al 10 de novembre, inclou una quarantena d'actes. Entre aquests destaquen els homenatges a figures com Màrius Sempere, Maria-Mercè Marçal, Ricard Creus, Jordi Pàmies o Josep Maria Llompart. La música també tindrà un paper protagonista amb les actuacions d'Arnau Tordera, que oferirà l'espectacle 'Poesi'; Maria del Mar Bonet, amb 'Desbesar roses'; o Andrea Motis i Joan Chamorro, que intervindran a 'Maria-Mercè Marçal. No res és tot'. L'edició d'enguany arriba després que l'any passat s'haguessin d'anul·lar diversos actes a causa de la intervenció dels comptes de la Institució de les Lletres Catalanes arran de l'aplicació del 155.

La regidora de Cultura, Sílvia Solanellas, i el director de la Institució de les Lletres Catalanes, Joan-Elies Adell, han presentat els continguts d'aquesta 18ena edició del Festival aquest dilluns.El programa està format per una quarantena de propostes repartides en gairebé 30 espais d'arreu de la ciutat. Sempre amb la poesia com a protagonista, s'oferiran recitals, espectacles de música i teatre, tallers, exposicions, diàlegs, presentacions de llibres i també conferències. Com a aspecte destacat, enguany el Festival commemorà el centenari del naixement de Montserrat Abelló i Manuel de Pedrolo, amb els espectacles 'Contra el caire del temps. Homenatge a Montserrat Abelló' (que servirà per inaugurar el Festival) i 'Univers poètic'. Així mateix, també s'homenatjaran els 90 anys de Ricard Creus; els 80 anys de Jordi Pàmies; la figura de Màrius Sampere -mort aquest any-; el poeta mallorquí Josep Maria Llompart; i Maria-Mercè Marçal, amb la programació de l'espectacle inèdit 'Maria-Mercè Marçal. No res és tot', sota la direcció de Jordi Bosch, que recorda els vint anys de la seva mort.Enguany la música també tindrà un paper protagonista, amb l'actuació d'artistes com Arnau Tordera, amb l'espectacle 'Poesi'; Maria del Mar Bonet, amb 'Desbesar roses', juntament amb Biel Mesquida, per cantar i recitar poemes de Bartomeu Rosselló-Pòrcel i Josep Palau i Fabre; o Andrea Motis i Joan Chamorro, que intervindran en 'Maria-Mercè Marçal. No res és tot'. Finalment, es durà a terme la tradicional Nit de poesia que aquest 2018 estarà dirigida pel poeta Josep Pedrals amb la proposta 'El llenguatge és una música universal'.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.