directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 00:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 9 d'octubre de 2018 14:40 h

El Govern alerta que el PSOE "censura" les institucions catalanes i que amb Sánchez es va més "enrere" que amb Rajoy

L'executiu espanyol es compromet a respondre la carta del president de la Generalitat a Sánchez després de diverses trucades entre els dos gabinets

ACN Barcelona.-El Govern ha reconegut que les relacions amb l'executiu espanyol són avui "més fredes", després del veto del ministre d'Exteriors, Josep Borrell, al president de la Generalitat, Quim Torra. Així ho ha explicat la portaveu del Govern, Elsa Artadi, durant la roda de premsa d'aquest dimarts al migdia, posterior a la reunió del Consell Executiu, on ha alertat que el PSOE ha "censurat" les institucions catalanes. En aquest sentit, la també consellera de Presidència ha advertit que amb el president espanyol, Pedro Sánchez, es va més "enrere" en algunes àrees polítiques que amb el seu antecessor, Mariano Rajoy. Artadi també ha explicat que la Moncloa s'ha compromès a respondre per escrit la carta de Torra a Sánchez, després de diverses trucades dels últims dies entre els dos gabinets.

La portaveu s'ha mostrat "sorpresa" pel veto de Borrell a Torra per al Fòrum Regional de la Unió per la Mediterrània (UpM), i ha recordat que amb Rajoy no hi va haver cap problema. Això sí, el compromís de Torra serà el d'enviar-hi igualment el discurs que hauria pronunciat, tal com ha explicat Artadi, després que la polèmica hagi despertat encara més interès en escoltar el president del Govern, segons ha defensat la consellera.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.