directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 16:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Diumenge, 14 d'octubre de 2018 14:12 h

Casado compara Catalunya amb un "narcoestat" pels "privilegis" dels independentistes empresonats a Lledoners

El líder del PP assegura que el dotze d'octubre celebra "la fita més important de la Humanitat" només comparable a l'Imperi Romà

ACN Barcelona.-El president del Partit Popular (PP), Pablo Casado, compara Catalunya amb un "narcoestat" i amb una "dictadura" pels "privilegis" que, a parer seu, tenen els independentistes presos a Lledoners. "Com és possible que a Lledoners hi hagi un règim de visites, de patis i telefònic (pels independentistes empresonats) diferent als qualsevol altre pres preventiu només perquè són del Govern que gestiona aquella presó?", s'ha preguntat tot assegurant: "això només passa als narcoestats o en dictadures". En el mateix discurs, Casado ha assegurat que el Dia de la Hispanitat celebra "la fita més important de la humanitat, només comparable a la romanització", en referència a la conquesta d'Amèrica.

En un acte del PP a Andalusia, ha demanat una nova aplicació de l'article 155 "amb l'extensió que faci falta" i que afecti l'educació, els Mossos d'Esquadra, els mitjans públics i les Institucions penitenciaries. "A Catalunya no es pot viure als carrers sense el risc que t'insultin o amenacin per l'idioma que parles", ha afirmat. Tot i assegurar que "ja se sap" que "no es mata a Catalunya", Casado ha titllat el moviment independentista català de "nova kale borroka". És per això que ha insistit que s'apliqui la llei de partits a aquelles formacions polítiques que "no condemnin la violència" que, segons ha expressat, s'ha donat als carrers de Catalunya.A més, ha assegurat que "la Hispanitat és l'etapa més brillant, no d'Espanya, sinó de l'home" i ho ha argumentat tot afegint que "mai abans s'havia aconseguit traslladar la cultura, la religió, la història d'una nació a tants llocs a la vegada". A més de l'assimilació a la cultura espanyola i la cristianització de les nacions indígenes, l'arribada dels espanyols al continent americà va derivar en un extermini de les poblacions local. "No som conscients, de vegades, que un poble mil·lenari i una nació centenària ha fet tant per tota la humanitat", ha prosseguit Casado, en referència a l'Estat espanyol. "¿Quin altre país, si penseu, pot dir que un nou món va ser descobert per ells? ", ha conclòs.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.