directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 00:30 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Osona doble fletxa Dijous, 18 d'octubre de 2018 14:33 h

La consellera Jordà demana "complicitat" al sector per evitar "per tots els mitjans" l'entrada al país de la pesta porcina

Una de les vies amb què s'ha treballat és demanar "especial atenció" a les principals empreses importadores de garrins

ACN Vic.-La consellera d'Agricultura i Ramaderia, Teresa Jordà, ha demanat la "complicitat" del sector porcí de Catalunya per tal d'evitar "per tots els mitjans" l'entrada de la pesta porcina africana al país. Segons la consellera, "evitar que entri no depèn exclusivament de nosaltres, però farem el possible i l'impossible perquè no passi". "No ho podem fer sols", ha insistit la consellera demanant la coresponsabilitat del sector. De fet, Jordà ha explicat que ja s'ha demanat a les principals empreses importadores de garrins, "que són les principals interessades", que extremin les precaucions i evitar l'entrada de la malaltia per aquesta via. Jordà ha llançat aquest missatge de tranquil·litat des de la Fira de la Biomassa de Catalunya i el Saló del Biogàs que se celebra a Vic.

La consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, ha explicat que s'està treballant de manera "coordinada i eficient" amb diferents departaments de la Generalitat, "tots hi són a sobre". És important que hi hagi tranquil·litat, ha dit la consellera, "perquè ara per ara la pesta no la tenim a casa". Jordà també ha destacat fer atenció "al mínim descuit". La consellera ha explicat que, fins i tot, des d'Interior, s'estan aturant autobusos per dur a terme revisions a passatge provinent de països de l'Europa de l'Est on hi ha constatació de casos per pesta. "Som molt curosos", ha destacat. "Perquè un entrepà amb embotit contaminat llençat a una paperera de la qual s'alimenti un porc senglar podria ser un focus de propagació", ha afegit. La pesta La Pesta Porcina Africana és una malaltia infecciosa que afecta tant el porc domèstic com el porc senglar. No afecta en absolut l’ésser humà. La malaltia es transmet per contacte entre els animals malalts i per la ingesta de restes d’altres animals morts, carn o restes d’aliments que continguin el virus. La malaltia va entrar a l’est de la Unió Europea a finals del 2014. Actualment, els països afectats de la UE són: Lituània, Letònia, Estònia, Polònia, Romania, la República txeca, Hongria, Bulgària, i ara també Bèlgica.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.