El Síndic obre una investigació als possibles fraus en el relloguer i la venda d'habitatges protegits
Rafael Ribó recomana la creació d'un servei d'inspeccions periòdiques per garantir que els pisos es destinin al domicili habitual i permanent
ACN Barcelona.-El Síndic de Greuges ha obert una actuació d'ofici per comprovar que les administracions competents exerceixen un control suficient a l'ús, la cessió i la venda dels habitatges amb protecció oficial. Rafel Ribó ha engegat aquesta investigació després de l'aparició als mitjans de comunicació de casos de frau i abusos en habitatges amb protecció oficial. Ribó recomana, en la línia que ja va exposar el novembre de 2015 a l'Informe sobre l'accés a l'habitatge social, que es creï un servei de gestió de parc públic per garantir que els habitatges es destinen a domicili habitual i permanent. Ribó considera ''inadmissible'' la venda del parc públic d'habitatges per part de l'administració a entitats privades que no tinguin per objectiu una vessant social.
El Síndic recorda que els habitatges protegits no permeten especular ja que han rebut subvencions públiques per permetre garantir aquest dret a persones que no podrien accedir a un habitatge en el mercat privat o que tindrien nombroses dificultats.






