Reig Jofre obre nova línia a Toledo i invertirà 30 milions a Sant Joan Despí
El seu conseller delegat demana a Sánchez que premiïn els que estan compromesos “amb els interessos generals de la població”
ACN Madrid.-La farmacèutica catalana Reig Jofre ha inaugurat aquest dimarts a Toledo –amb presència del president del govern espanyol, Pedro Sánchez- una nova línia de producció. Són 1.500 metres addicionals i un augment de la capacitat de producció d’un 33% que segons el seu conseller delegat, Ignasi Biosca, ajudaran a l’expansió de la companyia cap als mercats d’Àsia i els Estats Units. Paral·lelament la companyia prepara un projecte d’inversió de 30 MEUR a Sant Joan Despí, a Barcelona, que segons Biosca implica “un compromís molt fort pels productes injectables” i tecnologies específiques per poder produir medicaments en l’àmbit dels productes biològics, biosimilars, d’origen químic. Serà un edifici nou que es posarà en marxa a l’entorn d’un any i mig i que “augmentarà el nostre compromís amb el sector industrial i farmacèutic a Catalunya de forma molt rellevant”.
Reig Jofre va ser una de les grans companyies catalanes que va decidir mantenir la seva seu social a Catalunya després de l’aprovació del decret del govern espanyol que en facilitava la marxa. Biosca ha recordat en declaracions a l’ACN que la companyia va adoptar aquesta decisió perquè “la millor forma d’expressar el nostre compromís amb el país era mantenir les coses tal com estaven i no adoptar cap decisió de la que després ens poguéssim penedir”. Durant l’acte que ha tingut lloc a la planta de Toledo, Biosca ha recordat que la finalitat de els inversions és servir “un producte de referència i de qualitat per generar exportacions i ser model a Europa, Àsia, Japó o els Estats Units”, que és la fita per al 2019. Són 10 MEUR d’inversió a la nova línia, que completa les quatre plantes de què disposa a Barcelona, Toledo (2) i Suècia. És la cinquena farmacèutica de l’Estat per xifra de negocis cotitzada al mercat continu i actualment produeix el 14% dels antibiòtics que es consumeixen a l’Estat.Durant l'acte el conseller delegat de Reig Jofre ha demanat a Sánchez i a les autoritats que “premiïn els que realment estan compromesos amb els interessos generals de la població” i per això cal “ser hàbil” i “regular” perquè “tenim davant una oportunitat” amb “un nou moment com a país” i amb “un nou govern que ha demostrat que aposta per la creació d'un ministeri de Ciència i una altra vegada pel d’Indústria”. En el seu discurs, Sánchez ha apostat per “caminar de la mà” de la societat perquè “tenim molt a aprendre dels qui com vosaltres podeu mirar més lluny” amb la “valentia dels qui han obert nous mercats” en un sector “molt regulat”. “Compteu amb tot el suport del meu govern a l’hora de promoure la internacionalització”, ha dit Sánchez, que ha afirmat que el seu govern treballa per trencar “el retrocés” en I+D+I.






