directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 00:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 23 d'octubre de 2018 15:16 h

El Govern exigeix a Sánchez "una oferta política" per negociar els pressupostos i avisa que "no està esperant cap gest"

Artadi demana a l'executiu espanyol "més agilitats" en "corregir o derogar" tot el que té a veure amb les lleis socials suspeses i amb l'ARSAL

ACN Barcelona.-La portaveu del Govern, Elsa Artadi, ha insistit aquest dimarts que els independentistes no negociaran els pressupostos de l'executiu espanyol de Pedro Sánchez mentre des de l'Estat no es plantegi una proposta que encamini "una solució política" al conflicte amb Catalunya. "No estem esperant un gest, això significaria esperar una picada d'ull. Estem esperant una oferta política, que ens expliquin on són i què volen fer amb la situació de repressió i en la recerca d'una solució política", ha dit Artadi en la roda de premsa posterior a la reunió del Consell Executiu. En aquest sentit, ha comentat que l'ultimàtum que el president de la Generalitat, Quim Torra, va donar a Sánchez per retirar l'eventual suport dels independentistes al Congrés segueix en peu. "Té molt a veure amb la llei de pressupostos de l'Estat. No hi ha cap oferta sobre la taula. No hi ha cap moviment i seguim on estàvem, no hi ha cap avenç en les possibilitats de negociar", ha afegit.

En aquest sentit, la portaveu creu que, per exemple, episodis com el protagonitzat per la ministra d'Administracions Públiques, Meritxell Batet, "no volent excloure del sostre de despesa el retorn de les pagues extra als treballadors públics, no van en la bona direcció". "Es manté una intransigència més dura que amb Montoro, que ja no era la més fluixa del món", ha afegit Artadi. I és que la portaveu assegura que el Govern "segueix sense saber què vol fer l'Estat, perquè van parlar d'una solució política però no hi ha hagut cap passa en aquest sentit". "Tenim menys esperances ara que al principi. Però és cert que passa el temps i no hi ha oferta política. Tot i això, seguirem lluitant pel diàleg i la negociació", ha sentenciat. D'altra banda, Artadi ha reconegut que el Govern segueix negociant amb l'Estat com abordar les lleis socials suspeses o recorregudes al TC i aprovades pel Parlament. Però ha considerat que el ritme que imposa l'executiu espanyol és més lent del que es voldria des de la part catalana. És per això que ha reclamat "més agilitat" en els tràmits i les negociacions per part de l'Estat. "No son temes nous i ens costa entendre perquè va tant lent", ha dit la portaveu, tot recordant que en el cas de les lleis de pobresa energètica, d'emergència habitacional o l'ARSAL que afecta els ens locals, tant el PSC com el PSOE estaven en contra del que va fer l'executiu del PP i "els socialistes s'havien compromès a modificar la situació, corregir la llei o derogar-la". Converses sobre l'actualitatPer últim, preguntada per les converses que el líder de Podem, Pablo Iglesias, va tenir amb Carles Puigdemont per telèfon, i amb Jordi Sánchez, Jordi Turull, Josep Rull i Joaquim Forn a Lledoners, Artadi ha volgut desvincular-les de cap possible apropament amb el govern espanyol. "Les reunions van ser per a comentar l'actualitat política i per comentar la situació d'anormalitat que vivim. Però en cap cas Iglesias no va venir com a missatger de Sánchez, i va ser més un comentari sobre la necessitat de fer ponts i reforçar el contacte i el diàleg entre diferents interlocutors", ha dit.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.