directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 02:33 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Camp doble fletxa Dimecres, 24 d'octubre de 2018 19:19 h

El Govern vol la titularitat en seguretat nuclear

Chacón defensa coordinar els plans d'emergència i establir una xarxa de seguretat amb el territori

ACN Barcelona.-La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha assegurat aquest dimecres que una "voluntat principal" de l'executiu català és "ser titular de la competència en matèria de seguretat nuclear". Així ho ha assegurat durant una interpel·lació al Govern de diputat d'ERC Lluís Salvadó al Parlament. Perquè el seu objectiu, ha dit, seria "complir la normativa europea" Euratom. Al seu entendre, aquesta competència suposaria al Govern gestionar i coordinar el PENTA, el pla d'emergència nuclear exterior de les centrals d'Ascó i Vendellós, i alhora "establir una xarxa de seguretat" amb Protecció Civil i de forma coordinada amb les administracions locals.

El compromís del Govern és, ha assegurat Chacón, instar doncs el govern espanyol a complir doncs la directiva 2009\/71 Euratom per "equipar-se" amb les condicions de seguretat de la resta de països de la UE, o bé l'"assoliment de la competència", ha insistit. Sobre simulacres, Chacón ha assegurat que l'obligació estatal es fer simulacres periòdics cada tres anys, una decisió a mans del ministeri, fet que "posa en evidència la ineficàcia i la inseguretat per part del govern espanyol que no compleix les seves obligacions", ha denunciat. En paral·lel la consellera ha defensat també que davant d'un cas d'emergència, la Generalitat disposa d'una xarxa d'estacions de mesura per la vigilància radiològica ambiental, que "ha anat evolucionant amb tecnologies avançades", amb unes estacions per valorar els possibles contaminats radioactius dispersats per l'aigua i l'aire.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.