directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 08:01 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 25 d'octubre de 2018 13:40 h

Torra demana a les entitats que "apretin" el Govern perquè compleixi els compromisos socials

L'AEES Dincat avisa que el model d'atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual "trontolla" i demana una "aposta decidida" per la concertació dels serveis

ACN Barcelona.-El president de la Generalitat, Quim Torra, ha demanat a les entitats socials que instin el Govern a complir els compromisos amb les persones més vulnerables i a treballar per millorar les polítiques socials. "Esteu fent allò i arribareu allà on l'administració de vegades no pot arribar, però demaneu-nos-ho, exigiu-nos-ho, apreteu", ha afirmat Torra en la inauguració del Congrés d'entitats de l'Associació Empresarial d'Economia Social (AEES) Dincat, emulant l'expressió que va fer servir per adreçar-se als CDR l'1 d'octubre i que va generar una gran polèmica. El president de l'AEES Dincat, Manel Palou, ha avisat que el model actual d'atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual "trontolla" i ha demanat una "aposta decidida per desenvolupar una legislació que reguli l'acció concertada com a mecanisme de col·laboració entre la Generalitat i les entitats d'iniciativa social sense ànim de lucre".

Torra ha afirmat que li agrada participar en aquelles jornades "on s'interpel·la i s'apreta el Govern, una paraula que, quan la dic jo, provoca certes tal [reaccions]". "Em sento molt a gust quan, on sigui, s'apreta el Govern, o perquè se li exigeix que compleixi millor les seves funcions o perquè encara no ha tingut en compte certs àmbits competencials. És important veure que la relació entre administrat-administració és d'apodemant social", ha continuat. En la seva intervenció per inaugurar el segon Congrés d'entitats de l'AEES Dincat, que té lloc aquest dijous i divendres al Recinte Modernista de l'Hospital de Sant Pau, Torra ha recordat que el Govern s'ha compromès a posar en marxa, amb la dotació pressupostària necessària, un Pla nacional per a les persones amb discapacitat, així com a analitzar el marc normatiu, les polítiques públiques i la inversió pressupostària per adaptar-se a la Convenció sobre els drets de les persones amb discapacitat. "Ens comprometem a treballar amb vosaltres i a un avanç important i efectiu", ha resumit el president de la Generalitat. Reclam d'un marc "àgil i estable de finançament"El president de l'AEES ha demanat un "marc àgil i estable de finançament" que permeti a les entitats socials sense ànim de lucre centrar-se "en l'atenció a les persones de la manera que sabem fer-ho: qualitat, excel·lència, atenció integral i arrelament al territori". Palou ha destacat que altres comunitats autònomes "han demostrat que és possible" l'aplicació d'un model de concertació per a les entitats socials que garanteixi la qualitat del servei que presten i la seva estabilitat. Aquest és un reclam de fa anys de les empreses del tercer sector social. En aquesta línia, el president de l'AEES ha advertit que la situació financera del sector és "molt fràgil" i ha avisat que, si bé "les entitats han posat per endavant el compromís amb sobreesforç individual i col·lectiu, aquesta situació és insostenible". Palou també ha assenyalat que els mòduls dels serveis assistencials estan congelats des del 2009. Per la seva banda, el comissionat d'Economia Social, Desenvolupament Local i Consum de l'Ajuntament de Barcelona, Álvaro Porro, ha animat les empreses i les administracions a "cooperar" per millorar la contractació de les persones amb discapacitat intel·lectual. El segon congrés sectorial de la patronal AEES Dincat porta per títol 'Aliances i persones. Estratègies clau de futur' i posa el focus sobre com cooperar per afrontar els canvis del sector. AEES Dincat, la principal patronal de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, agrupa més de 225 entitats d'iniciativa social, no lucratives, i representa més de 15.000 treballadors, 8.000 dels quals tenen alguna discapacitat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.