directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 00:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 25 d'octubre de 2018 18:33 h

Els professors universitaris aposten per convocar una vaga el 28 i 29 de novembre

Un centenar de docents es reuneixen en assemblea per pactar mesures de pressió i aconseguir millores en les condicions laborals

ACN Barcelona.-La precarietat laboral que denuncien els professors universitaris, sobretot els associats, ha estat el denominador comú de l'assemblea de docents que ha reunit un centenar de persones aquest dijous a la tarda al pati de Lletres de la Universitat de Barcelona (UB). Després de la jornada de vaga que han secundat de manera desigual el professorat de la UB. Professors associats, professors amb contractes parcials i temporals i estudiants predoctorands de les diferents universitats catalanes, han posat sobre la taula mesures de pressió entre les quals destaca la convocatòria de vaga el proper 28 i 29 de novembre, una proposta que hauran de plantejar als comitès d'empresa de les diferents universitats.

La Sara Díaz és estudiant predoctorand a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i es considera ''privilegiada'' perquè ha pogut començar a fer recerca mitjançant un contracte. Tot i això, és conscient que la situació dels investigadors a les universitats catalanes no és esperançadora perquè al seu voltant té molta gent que fa recerca i tesis doctorals sense cap tipus de finançament. Per això, ha assistit aquest dijous a l'assemblea de professors convocada per part del comitè d'empresa de la UB amb representants de la UPC, UAB i UdG. Considera que cal actuar de forma unitària i aposta per una vaga indefinida''. Ho veu una mesura perquè el sistema s'adoni que sense el treball ''del dia a dia'' de molta gent en situació ''precària o treballant en altres bandes per poder mantenir la ciència com a vocació''. La Sara destaca que actualment molts equips de recerca s'estan ''nodrint'' del treball voluntari de graduats que tenen ganes de dedicar-se a la ciència. La Sara és predoctorand, un cas més del centenar de persones que s'han reunit aquest dijous per debatre aquesta situació, entre els quals, també hi ha assistit en Josep Rost, professor associat a la Universitat de Girona (UdG). En Josep explica que fa tres anys que encadena contractes que li renoven cada any i que per aconseguir el contracte de professor associat ha de demostrar tenir una altra feina fora de la universitat. Assegura que no se li comprova quin tipus de feina és i que si no en té, li han arribat a suggerir que es doni d'alta d'autònoms per donar-se'n després. Per això, assegura que els professors associats, actualment, fan feina ''que la universitat necessita'' perquè es cobreixen hores que altres professors no poden fer i fins i tot substitucions, però sempre sense garantir cap estabilitat. De fet, quan se li pregunta per les perspectives de millores, en Josep parla d'un ''túnel sense llum''. Tot i que la voluntat és millorar la seva carrera acadèmica, creu que hores d'ara només poden comptar en treballar a la universitat mentre a aquesta li continuï interessant. L'assemblea d'aquest dijous també ha aprovat la creació d'un espai de coordinació entre el PDI de les diferents universitats.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.