Gortázar reitera que el canvi de seu social es va prendre per unanimitat i sense ‘’pressions de tercers’’
El conseller delegat de CaixaBank afirma que després d’un any d’haver marxat a València la situació és ‘’positiva’’ i es mou en un ‘’entorn de normalitat’’
ACN València.-La decisió del consell d’administració de CaixaBank de traslladar la seu social corporativa de Barcelona a València l’octubre de l’any passat va ser una decisió que es va prendre en un moment que es va detectar que ‘’s’esquerdava la confiança’’. Va ser una decisió que es va prendre ‘’per motius professionals estrictament’’, amb la ‘’unanimitat’’ dels membres del consell i ‘’sense pressió de tercers, com hem dit reiteradament’’, ha afirmat Gonzalo Gortázar, conseller delegat de CaixaBank. Gortázar, en una roda de premsa per valorar els resultats del tercer trimestre, ha fet balanç d’un any del trasllat i ha assegurat que el banc està ara en una ‘’situació positiva’’ i en un ‘’entorn de normalitat’’.
El conseller delegat ha subratllat l’increment de més de 14.200 milions d’euros de recursos de clients al setembre en relació amb el mateix mes de l’any passat, el 4,1% més. D’aquest increment de recursos de clients, xifrat al setembre en 14.200 milions d’euros, 13.600 són estalvi a la vista de clients. El recursos totals gestionats pel banc al setembre se situaven en 363.600 milions d’euros, amb un increment interanual del 4,1% en relació amb al setembre de l’any passat. En relació amb la possibilitat que hi hagués una retirada de dipòsits per part d’empreses públiques i de l’administració central a l’octubre de l’any passat com resposta a la incertesa del ‘procés’, Gortázar ha respòs que el banc mai comenta ‘’moviments en els comptes dels clients’’ i ha afegit que la decisió es va prendre per ‘’unanimitat’’ dels membres del consell d’administració, ‘’per motius professionals estrictament’’ i sense ‘’pressió de tercers com hem dit reiteradament’’. A preguntes dels periodistes, Gortázar no ha volgut fer referències a la situació política de Catalunya i ha tornat a reiterar el posicionament del banc a favor del diàleg i la recerca de solucions ‘’que permeti passar pàgina i trobar un acord que sigui beneficiós per a Catalunya i per al conjunt d’Espanya’’.






