Casado: "El PSOE s'ha convertit en el cavall de Troia dels independentistes al govern d'Espanya"
El líder del PP diu que li és igual amb qui Sánchez trenqui relacions: "A la política s'arriba ja plorat i per servir a Espanya"
ACN Madrid .-El president del PP, Pablo Casado, ha afirmat que el PSOE "s'ha convertit en el cavall de Troia dels independentistes al govern d'Espanya". Acusa el president, Pedro Sánchez, d'introduir "dins la fortalesa de l'Estat de dret" les peticions i "exigències" dels partits de la moció de censura. Sobre el judici del procés, també acusa el govern espanyol de "deslegitimar" la tasca del Tribunal Suprem "donant indicacions" a l'advocacia de l'Estat i "suggeriments" a la Fiscalia. A més, ha afirmat que sense el PP Catalunya seria actualment independent i ha dit que les aspiracions independentistes "no són cap broma". Sobre el trencament de relacions de Sánchez amb Casado, ha dit que li és "igual" amb qui trenqui relacions i l'ha acusat de ser "pueril". "A la política s'arriba ja plorat i per servir Espanya", ha sentenciat.
Des de Còrdova, el líder del PP ha carregat durament contra el president del govern espanyol perquè considera que des de la Moncloa estan donant instruccions al poder judicial per modificar l'acusació per rebel·lió. Una afirmació que des del govern espanyol neguen i també des del Suprem, ja que el president, Carlos Lesmes, ha negat rebre cap indicació política durant tota la instrucció de la causa del procés. "El govern espanyol diu ara directament que no veu que hi hagi rebel·lió", afirma Casado, que considera que l'executiu està "deslegitimant" el poder judicial i el Suprem i ho fa "sense pudor ni rubor". Trencament de relacionsCasado ha tornat a referir-se a l'incident de dimecres al Congrés, quan el president del PP va acusar Sánchez de ser "partícip irresponsable" d'un cop d'Estat. Una afirmació que ha portat a Sánchez a trencar relacions amb Casado. El líder del PP s'ha preguntat per què s'ha "ofès tant" i l'ha acusat de ser "pueril" i presentar-se com a "víctima". Una estratègia que, segons el PP, busca "preparar el terreny per revestir de moderació el que no és". "Sánchez només ha trencat relacions amb la Constitució espanyola, a veure si se n'assabenta, a mi m'és igual amb qui vulgui trencar relacions, a la política s'hi arriba ja plorat i per servir a Espanya", ha afirmat.






