directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 08:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Osona doble fletxa Divendres, 26 d'octubre de 2018 14:51 h

Buch diu que la violència de l'1-O "estava a la retina" dels qui van proclamar i suspendre la declaració d'independència

El conseller d'Interior es mostra contrari a una rebaixa de la pena de presó per part de la fiscalia i diu que l'absolució és l'únic que els satisfarà

ACN Vic.-Quan es compleix un any de la declaració i posterior suspensió de la independència, el 27 d'octubre del 2017, el conseller d'Interior, Miquel Buch, s'ha mostrat convençut que la violència de l'1-O "estava a la retina" de les persones que van haver de prendre decisions els dies 26 i 27 d'octubre, probablement dues de les jornades políticament més intenses de les darreres dècades. "Hi havia un clima de percepció que realment la violència seria una possible eina per part de l'estat espanyol", ha dit. El conseller ha afegit que "la percepció hi era perquè mai abans s'havia vist una violència tan exagerada contra els catalans com la de l'1-O". Buch també s'ha mostrat contrari a una rebaixa de la pena de presó per part de la fiscalia i diu que l'absolució dels presos polítics és l'únic que els satisfarà.

El conseller d'Interior, Miquel Buch, creu que una possible reducció de la petició de pena de presó per part de la fiscalia no és suficient. "No és aquesta la realitat, només podem estar contents donant la llibertat a les persones que estan tancades perquè votar no és cap delicte", ha assegurat. En aquest sentit, Buch ha recordat que els independentistes presos ho estan de manera injusta perquè "són persones innocents que no haurien d'estar tancades".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.