directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 16:28 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 29 d'octubre de 2018 17:11 h

El Col·lectiu d'actors i actrius negres de Barcelona critica que l'obra 'Àngels a Amèrica' els "invisibilitza"

Un dels personatges és negre i l'interpreta Quim Àvila

ACN Barcelona.-El Col·lectiu d'actors i actrius negres de Barcelona ha criticat que se senten "invisibilitzats" en l'obra 'Àngels a Amèrica' dirigida per David Selvas perquè un dels personatges, Belize, és negre i al Lliure l'interpreta l'actor Quim Àvila. "És una falta de responsabilitat ètica perquè l'autor especifica que el personatge ha de ser negre", han assenyalat diferents actors d'aquest col·lectiu a través d'un vídeo. Selvas ha replicat, a través de Twitter, que hauria "molat" que diguessin que quan apareix Belize s'atura l'espectacle i es projecta un missatge que indica que "a la Kompanyia no hi ha cap actor negre. El teatre ha de ser un reflex de la societat. Treballarem perquè això no torni a passar".

Segons el text llegit per diferents actors, a la Kompanyia Lliure "no hi ha cap actor negre, però això no va ser motiu suficient per impedir seguir endavant amb l'obra i es va proposar aquest personatge a un actor blanc". Han assegurat que Quim Àvila al rebre el repartiment es va posar en contacte amb varies actius del col·lectiu perquè "no acabava d'estar còmode amb aquesta proposta i el van aconsellar que parlés amb el director de la producció perquè veies que el paper era per una actor negre i que si n'havia de contractar un" de fora de la Kompanyia Lliure, com va ser el cas de Pere Arquillué o Vicky Peña per exemple, es fes un càsting. També s'indica que aquestes actrius es van reunir amb Selvas i Aurora Rosales, responsable del Teatre Lliure. Han apuntat que van demanar explicacions i que els van respondre, segons han dit, que "el problema era de l'elecció de la Kompanyia per no tenir cap actor 'racialitzat' i que aquesta és una obra on els límits es difuminen i permet que el personatge el faci un actor blanc".En aquest context, han criticat que "només hi ha actors i actrius caucàsics perpetuant així el seu privilegi". El col·lectiu ha considerat que és "una falta de responsabilitat ètica perquè l'autor especifica que" Belize "ha de ser negre i és part important del seu conflicte: ser negre i infermer que cuida de pacients amb SIDA. Han recalcat també que "els actors i actrius no blancs mai tenen espai en ficcions si no són per papers que s'especifica que l'actriu o actor ha de ser negre, gitana o mora". A la vegada, han criticat que actuacions com aquesta fa que el seu col·lectiu estiguin "doblement precaritzats" i que "implica blanquejar un personatge i privar de referents a les noves generacions". La resposta de Selvas Selvas ha replicat, a través de Twitter, que hauria "molat" que al vídeo diguessin que quan apareix Belize a l'escenari s'atura l'espectacle i es projecta un missatge que indica que "a la Kompanyia no hi ha cap actor negre. El teatre ha de ser un reflex de la societat. Treballarem perquè això no torni a passar". De fet, tant a 'S'acosta el mil·lenni' com a 'Perestroika', es mostra en imatges la frase que Selvas ha reproduït i que quan va aparèixer en les dues sessions del dissabte va aixecar l'aplaudiment del públic.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.