Iglesias diu que Felip VI està “molt mal assessorat” sobre Catalunya i l'acusa de "no entendre la complexitat d'Espanya"
Retreu al monarca que s'alineï amb la dreta: “S’omplen la boca amb la paraula Espanya i no entenen el que és Espanya”
ACN Madrid.-El líder de Podem, Pablo Iglesias, ha assegurat aquest dimarts en una entrevista a RAC1 que el rei Felip VI està “molt mal assessorat sobre Catalunya”. “Tan la monarquia actual com els partits de la dreta senzillament han anat al ‘monte’, i estan en una posició política on bàsicament no entenen les complexitats d’Espanya: S’omplen la boca amb la paraula Espanya i no entenen el que és Espanya”, ha sentenciat. Segons Iglesias, el pare de l’actual monarca, el rei emèrit Joan Carles I, “no deixava de ser un hereu de Franco” i va tenir “un comportament vinculat a la corrupció des del principi”, però “havia comprès que ell no podia ser el Rei de la dreta, sinó que havia de ser el Rei de diferents famílies polítiques, i fins i tot havia entès que havia de construir una certa empatia amb Catalunya”.
En aquest sentit, ha apuntat que Joan Carles I “havia entès la complexitat d’Espanya i el que significava Catalunya”, però “tan la monarquia actual, que crec que en aquest cas està molt mal assessorat Felip VI, com els partits de la dreta senzillament han anat al ‘monte’ i estan en una posició política on bàsicament no entenen les complexitats d’Espanya”.






