directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 01:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Berguedà doble fletxa Divendres, 2 de novembre de 2018 11:13 h

Localitzen dues granades de mà en una casa d'Olvan

Un equip dels TEDAX va recollir els artefactes i se'ls van endur per neutralitzar-los en un lloc segur

ACN Olvan.-Agents dels TEDAX, el grup especial de desactivació d'explosius dels Mossos d'Esquadra, van recollir aquest dimecres dues granades de mà de tipus pinya. Els artefactes es van trobar en una casa en reformes situada a la colònia de Cal Rosal, al municipi d'Olvan (Berguedà). Els encarregats de la reforma van avisar els mossos, que van activar el protocol per aquests casos i un equip dels TEDAX es va desplaçar fins al lloc i van poder comprovar que les granades es trobaven completes, amb la seva espoleta i el corresponent explosiu, possiblement de la Guerra Civil. Fetes les comprovacions, els agents van recollir les dues granades amb seguretat i se les van endur per poder-les neutralitzar amb les màximes garanties en un lloc segur.

Els Mossos d'Esquadra recorden que mai s'ha de tocar un artefacte d'aquestes característiques ja que poden tenir la càrrega activa. A més, el pas del temps fa que els sistemes de seguretat deixin de funcionar i això provoca que els artefactes siguin inestables. Per aquest motiu, recorden que en cas de localitzar-ne un d'aquesta mena, cal avisar els mossos a través del telèfon d'emergències 112.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.