directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 08:36 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Divendres, 2 de novembre de 2018 23:27 h

La fiscalia demana que Albert Batlle i Ferran López testifiquin en el judici contra Trapero a l'Audiència Nacional

També sol·licita que declarin com a testimonis membres de la cúpula dels Mossos, Pérez de los Cobos i diversos responsables de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional

ACN Barcelona.-La Fiscalia de l'Audiència Nacional ha demanat que declarin com a testimonis durant el judici contra el major dels Mossos d'Esquadra, Josep Lluís Trapero, l'exdirector general de la policia catalana Albert Batlle i l'excomissari en cap del cos Ferran López, que va substituir Trapero al capdavant dels Mossos durant l'aplicació del 155. També sol·licita que declarin diversos alts comandaments dels Mossos, així com de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional, i el coronel Diego Pérez de los Cobos, que va coordinar l'actuació policial l'1-O.

En l'escrit d'acusació al qual ha tingut accés l'ACN consten les desenes de testimonis que la fiscalia vol que declarin, així com els nombrosos informes policials i judicials sobre l'actuació dels Mossos abans, durant i després del referèndum, però sobretot els dies 20 de setembre i 1 d'octubre.Ttambé demana que es puguin visionar diversos vídeos i fotografies dels fets enjudiciats.Entre els informes que s'aporten i sobre els quals declararan els seus autors, destaquen els del 20 de setembre a la Conselleria d'Economia, sobre la sostracció d'objectes als cotxes de la Guàrdia Civil aquell dia, l'anàlisi de correus electrònics, trucades, comunicacions i àudios, la identificació dels mossos d'Esquadra que van vigilar les forces de seguretat de l'estat durant l'1-O, la secretària judicial que va intervenir a Economia, i l'informe sobre els documents que els Mossos volien incinerar a finals d'octubre, entre molts altres.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.