directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 13:06 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 5 de novembre de 2018 14:41 h

La Fiscalia i l'Advocacia de l'Estat podrien reclamar els diners de l'1-O a través del Tribunal de Comptes

En els escrits d'acusació ja apunten aquesta opció

ACN Madrid .-La Fiscalia i l'Advocacia de l'Estat podrien optar per reclamar els diners de l'1-O a través del Tribunal de Comptes. Així ho indiquen les dues acusacions en els seus escrits. Actualment, cap d'elles ha optat per reclamar aquests diners per la via civil i, en canvi, sí acusen els encausats de malversació però per la via penal. Per tant, deixen oberta aquesta possibilitat. La llei estableix que un particular pot iniciar un procediment al Tribunal de Comptes presentant una denúncia (com és el cas del 9-N, originat per la denúncia de Societat Civil Catalana i Advocats Catalans per la Constitució) però també hi hauria la possibilitat que, de manera paral·lela al procediment penal al Suprem, el tribunal demanés que s'obrís una investigació al Tribunal de Comptes amb l'objectiu de recuperar els diners presumptament malversats.

Com que en aquest tipus de procediments al Tribunal de Comptes no és obligatori que els acusats hagin de ser presents al judici, si finalment s'opta per reclamar els "diners desviats" es podria dirigir l'acusació també contra Carles Puigdemont i la resta d'exconsellers a l'estranger. Fonts del Tribunal de Comptes confirmen, però, que encara no han rebut cap petició en aquest sentit. El passat mes d'octubre, el Tribunal de Comptes va jutjar Artur Mas, Francesc Homs, Joana Ortega i Irene Rigau pel 9-N i els reclama 5,2 MEUR de fons públics emprats, suposadament, per pagar el procés participatiu de 2014.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.