directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 20:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 6 de novembre de 2018 19:39 h

El Teatre Condal estrena el musical '24 hores de la vida d'una dona' basat en la novel·la d'Stefan Zweig

Silvia Marsó produeix i protagonitza l'espectacle, que arriba en català després de l'èxit al Teatro de la Abadía de Madrid

ACN Barcelona.-La versió catalana de '24 hores de la vida d'una dona' arriba al Teatre Condal de Barcelona del 7 al 25 de novembre, però amb ganes de tenir un recorregut futur arreu de Catalunya. "No em puc morir sense haver trepitjat un escenari de Sabadell, o Reus o Granollers", ha dit aquest dimarts la productora i protagonista de l'espectacle, Silvia Marsó. I és que assegura que és el seu primer espectacle propi en català, després d'haver guanyat el premi Broadway World Spain com a millor espectacle musical de petit format amb aquesta obra que va estrenar al Teatro de la Abadía de Madrid fa un any. L'acompanyen els actors Marc Parejo i Germán Torres, amb la direcció d'Ignacio García i la direcció musical de Josep Ferré.

Silvia Marsó interpreta la Senyora C, una aristòcrata que acaba de quedar-se viuda i observa un jove jugador una nit al casino de Montecarlo, interpretat per Marc Parejo, que perd tots els seus diners a la ruleta. La ludopatia és un dels temes que tracta l'espectacle. El jove abandona el local i ella aconsegueix evitar el seu suïcidi. Marsó ha dit a l'ACN que portar una obra de Zweig en escena és una "aposta doble per la cultura", ja que es fa a través de la composició musical del rus Sergei Dreznin, al que considera una "eminència". "La música és en directe, un ensemble de cambra i dins de l'obra no només està tota la filosofia de Zweig, sinó que parla dels sentiments humans i el creixement i descobriment d'una persona", ha dit Marsó en referència al seu personatge, la Senyora C. "És una reflexió molt maca sobre la vida", ha afegit. Mentre que ella s'ha encarregat també de la producció de l'obra, la direcció corre a càrrec d'Ignacio García, a partir de la dramatúrgia original dels autors francesos Christine Khandjian i Stéphane Ly- Cuong.Marsó, finalment a casa"Em feia pena venir al meu barri, al Poble Sec, i fer-ho en castellà, quan el català és la meva llengua materna", ha assegurat Marsó. Mentre que ha recorregut "Espanya sencera", a Catalunya només hi ha fet "dos bolos", i en té ganes que el públic català participi també dels seus espectacles. És el seu primer espectacle en català, i confessa que serà "inevitable" que se li creuin "els cables" amb l'idioma. Va decidir-se pel Teatre Condal per l'aposta del projecte artístic 'Onyric', impulsat per Daniel Anglès, centrat en el teatre musical. L'actor Marc Parejo s'incorpora al repartiment després de patir un accident que el va impedir estrenar l'obra a Madrid. "M'he tret l'espina i puc fer-ho a casa", ha explicat l'actor radicat a Madrid. L'acompanyen a l'escenari Germán Torres, que sí va formar part de l'equip durant la producció al Teatro de la Abadía de Madrid. Al costat dels intèrprets hi ha Josep Ferré com a director musical i pianista, Edurne Vila al violí i Esther Vila al violoncel.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.