directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 13:35 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Tarragonès doble fletxa Divendres, 9 de novembre de 2018 13:21 h

Despreniment de pedres d'una part de la muralla romana de Tarragona

Dues dotacions de Bombers de la Generalitat treballen amb un tècnic municipal per valorar-ne l'estat

ACN Tarragona.-Dues dotacions dels Bombers de la Generalitat han treballat aquest divendres en un despreniment de pedres a la muralla romana de Tarragona. Els bombers, que han rebut l'avís al voltant de dos quarts de nou, han actuat amb un tècnic de l'Ajuntament de Tarragona per valorar l'estat del mur, a la Via de l'Imperi Romà. Segons ha piulat la regidora de Cultura i Patrimoni Històric, Begoña Floria, es tracta d'un "lleu despreniment" que ha obligat a actuar els bombers "atès el perill", ja que les pedres han caigut d'uns vuit metres d'altura.

En un comunicat, l’Ajuntament de Tarragona ha informat que la humitat estaria al darrere dels despreniments de la maçoneria de la cara exterior d’aquest tram de muralla. Segons ha detallat el consistori, aquesta humitat ve de la cara interior de muralla, de filtracions i pluges.Per motius de seguretat s’ha instal·lat un perímetre de protecció amb una tanca en un tram de vorera i s’ha anul·lat una parada d’autobús. La circulació de vehicles a la Via de l’Imperi es manté amb normalitat. Els serveis tècnics de l’Ajuntament i de la Generalitat emetran en breu els seus informes on s’establiran les mesures a prendre. Un cop estiguin enllestits, s’instarà els diversos propietaris que conflueixen en aquest tram a fer les actuacions pertinents d’acord amb el Pla Director de la Muralla i les legislacions i normatives sectorials vigents.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.