directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 21:48 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 12 de novembre de 2018 15:12 h

En marxa una campanya de controls per prevenir distraccions al volant per culpa del mòbil

A les zones urbanes també s'intensificarà la vigilància per evitar que els conductors se saltin els semàfors

ACN Barcelona.-El Servei Català de Trànsit coordina aquesta setmana una campanya policial de controls intensius per prevenir distraccions al volant i perquè els conductors respectin els semàfors. Mossos d'Esquadra i Policia Local vigilaran l'ús del telèfon mòbil, de dispositius com ara pantalles amb accés a Internet, monitors de televisió i reproductors de vídeo o DVD, així com auriculars. Aquestes infraccions suposen una sanció de 200 euros i perdre tres punts del permís. Les distraccions són una de les principals causes d'accidentalitat. La campanya es farà tant a les carreteres com als carrers de Catalunya. En zones urbanes, es prestarà especial atenció als semàfors.

La incidència de les distraccions en els accidents amb víctimes va ser del 28,3% el 2017. L'ús del mòbil incrementa considerablement el risc d'accident, i el GPS també pot deixar de ser una ajuda per passar a ser un perill. A més, tot i que la normativa permet la utilització de telèfons mòbils a través dels sistemes de mans lliures, se'n desaconsella el seu ús, ja que també distreuen i disminueixen les capacitats de reacció durant la circulació.Panells lluminosos ubicats a les carreteres informaran d'aquests controls durant tota la setmana. Aquesta és la quarta campanya preventiva integral que es fa el 2018 després de les ja realitzades sobre seguretat passiva, drogues i alcohol i camions i furgonetes. L'any passat es van fer dues campanyes per prevenir les distraccions al març i a l'octubre, i es van imposar un total de 6.577 denúncies.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.