directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 11:46 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 20 de novembre de 2018 09:57 h

Fernández (PPC) diu que Cosidó no ha de dimitir per una "conversa privada" però titlla la negociació de "desafortunada"

El president dels populars a Catalunya valora el "gest de dignitat" de Marchena

ACN Barcelona.-El president del PPC, Alejandro Fernández, creu que el portaveu del PP al Senat, Ignacio Cosidó, no ha de dimitir perquè els polèmics whatsapp que va enviar al xat de diputats populars és una "conversa privada". En una entrevista a Catalunya Ràdio, Fernández ha considerat que la decisió de Manuel Marchena de renunciar a presidir el Consell General del Poder Judicial (CGPJ) i el Tribunal Suprem (TS) és un "gest de dignitat" i ha admès que l'acord entre PP i PSOE sobre el poder judicial és un "procés de negociació informal desafortunat". Segons Fernández, és evident que en aquesta primera oportunitat "no s'han fet bé les coses" i ha assenyalat que ara s'obre una altra oportunitat per fer les coses millor.

Fernández considera que "una conversa privada és una conversa privada" i que "no ha de ser motiu de dimissió". En aquest context, ha reclamat que es tractin igual totes les converses privades i ha citat els missatges de mòbil que l'expresident Carles Puigdemont es va intercanviar amb l'exconseller Toni Comín. "Jo no sóc ningú per dir a una persona que ha de dimitir", ha afegit. El líder dels populars a Catalunya ha defensat que el poder judicial a l'estat espanyol és independent encara que passin algunes coses que no ajuden a aquesta reivindicació. Tot i així, globalment i amb "imperfeccions", Fernández creu que a Espanya hi ha separació de poders.Després que Marchena hagi decidit renunciar a presidir el CGPJ i el TS pels whatsapp de Cosidó, Fernández ha considerat que és un "gest de dignitat" que l'honora i que demostra que el prestigi d'aquest magistrat "a esquerra i a dreta" és merescut.Preguntat per si les negociacions sobre el poder judicial suposen desobeir la llei del CGPJ, Fernández ha considerat que no però sí que ha admès que s'ha produït un "procés de negociació informal desafortunat". Per al líder del PPC, és evident que en aquesta primera oportunitat no s'ha fet bé però ha afegit que ara s'obre una nova oportunitat per "fer les coses millor".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.