La Guàrdia Civil escorcolla nou empreses i requereix informació a la Generalitat per una investigació que neix del 3%
L'Audiència Nacional demana documentació a Infraestructures.cat i l'Autoritat Catalana de la Competència per presumpta manipulació de contractes
ACN Barcelona.-El jutge de l'Audiència Nacional José de la Mata ha ordenat aquest dimarts l'escorcoll de nou empreses i ha fet requeriments d'informació a dos ens de la Generalitat, Infraestructures.cat i l'Autoritat Catalana de la Competència (ACCO), per una investigació que neix del 'cas 3%', , que investiga un presumpte finançament irregular de l'antiga Convergència Democràtica de Catalunya (CDC). De la Mata va assumir el cas fa uns mesos i ara ordena aquests escorcolls en unes noves diligències. La investigació, que es troba en una fase inicial, es fa per una presumpta manipulació de contractes públics, segons fonts de l'Audiència Nacional. Aquest dimarts es preveu fer escorcolls i citacions, però no detencions, segons fonts policials.
La investigació està oberta pels delictes d'organització criminal, suborn, tràfic d'influències, prevaricació, finançament il·legal de partit polític, blanqueig i malversació.Entre les companyies que s'estan escorcollant hi ha l'Associació d'Empreses d'Enginyeria i Consultories independents de Catalunya. A Infraestructures.cat i a l'Autoritat Catalana de la Competència se'ls ha demanat còpies d'expedients sobre els contractes que s'estan investigant.Una desena d'agents de la Guàrdia Civil s'ha presentat a l'Autoritat Catalana de la Competència –ubicada a la Via Laietana- sobre les 10.20 h. A la porta hi ha arribat a haver quatre cotxes policials. Fonts de l'ACCO han explicat a l'ACN que s'ha facilitat als agents la documentació que havien requerit. Fonts del Departament d'Economia han insistit que no es tracta d'un escorcoll sinó d'un requeriment d'informació sobre un expedient. En el cas d'Infraestructures.cat, la Guàrdia Civil havia avisat aquest dilluns que aquest dimarts es presentaria a les dependències –al barri de Sarrià-.






