directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 18:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 20 de novembre de 2018 17:23 h

Dolça revolució denuncia que el Pla del govern espanyol contra les Pseudoteràpies es basa en "prejudicis" i no en dades

Critica que és un "intent il·legítim" de desprestigiar activitats "perfectament lícites, eficaces i segures", ignorant els drets de professionals i pacients

ACN Balaguer.-L'associació Dolça Revolució denuncia que el Pla del govern espanyol per a la Protecció de la Salut davant de les Pseudoteràpies està basat en "prejudicis i interessos polítics i econòmics i no en dades". Des de l'Associació lamenten que s'ha creat una "alarma social artificial" al voltant de la pràctica de de Teràpies Alternatives i Tècniques Mèdiques no Convencionals. Dolça Revolució critica que es tracta d'un "intent il·legítim" de desprestigiar activitats "perfectament lícites, eficaces i segures", ignorant els drets de professionals i pacients i per aquest motiu demana als ministres del govern espanyol "un mínim de preparació i prudència".

El pla, presentat el 14 de novembre, inclou mesures contra l'intrusisme i per eliminar aquestes pràctiques dels centres sanitaris, així com evitar que s'imparteixin a les universitats. El pla, proposat per la ministra de Sanitat, Consum i Benestar, María Luisa Carcedo, i el ministre de Ciències, Innovació i Universitats, Pedro Duque, preveu modificar normatives per evitar la publicitat enganyosa. També inclou mesures per facilitar informació veraç i accessible de les pseudoteràpies amb l'objectiu que es puguin prendre decisions informades i responsables sobre el seu ús. Els dos ministeris obriran un procés participatiu per incorporar aportacions de comunitats autònomes i sectors implicats.Des de Dolça Revolució critiquen que el pla "no té aval científic, tècnic ni jurídic". Destaquen també la "manca d'aval polític i administratiu" perquè no hi han participat els agents socials afectats, com ara universitats, professionals i pacients. Tampoc han participat, asseguren, altres administracions públiques, com ara les comunitats autònomes, ni tampoc altres partits polítics. És per tot això que qualifiquen la proposta d'"ocurrència arbitrista" i de "propaganda".Lamenten també que el que consideren una actitud "poc seriosa" dels ministres, "minva la confiança" de ciutadans i professionals en les Administracions Públiques i en la seguretat jurídica amb la qual s'han de tractar els assumptes públics, que exigeixen "honradesa, transparència i neutralitat".L'Associació denuncia que, des del punt de vista jurídic i legislatiu, les propostes són per molts motius "inaplicables". A més, afegeixen, el pla es contraposa a Directives Europees i de la doctrina i jurisprudència en matèria de Mercat Interior, Salut i Consumidors. De fet, asseguren, hi ha un expedient obert contra Espanya des del 2017 per aquest tipus de restriccions i "ingerències il·legítimes" en el mercat. Per aquest motiu creuen que els agents no estaran disposats a que aquests mecanismes de difamació i desinformació segueixin destruint una activitat sanitària "eficaç, molt eficient i honesta". És per això que des de l'associació ja s'han presentat requeriments, recursos i accions jurisdiccionals contra els responsables d'aquesta activitat "difamatòria".Finalment, Dolça Revolució informa que s'ha requerit al ministeri explicacions i que aporti informes "que diu tenir", s'ha sol·licitat l'obertura d'expedients disciplinaris a aquells càrrecs de les organitzacions col·legials que s'han "excedit" en les seves manifestacions, s'ha instat procediment davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència que continuarà en l'expedient obert a la Comissió Europea i s'ha denunciat davant els tribunals de justícia a una de les associacions que semblen constituir els únics assessors experts dels ministres en el disseny del pla.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.