directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 21:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 21 de novembre de 2018 16:10 h

PSOE, PP i Podem retiren els seus candidats a la renovació del CGPJ

“Per respecte a aquestes persones que han presentat la seva candidatura”

ACN Madrid.-El PSOE i Podem han actuat en la línia del que ja va fer aquest dimarts el PP i han retirat finalment les seves llistes de candidats a esdevenir vocals del CGPJ que s’havien de sotmetre al criteri del ple del Congrés, un cop trencat l’acord per a la renovació fruit de la renúncia del magistrat conservador Manuel Marchena, que havia de ser president de l’òrgan de govern dels jutges. Els candidats s’havien de votar aquest dijous, però la decisió de les tres formacions de retirar la seva signatura de la proposta farà que previsiblement el punt de no s’arribi a debatre.

Els grups pretenen evitar d’aquesta manera un enfrontament directe al Congres per la ruptura que es va produir després de la publicació d’un missatge de watsapp del portaveu del PP al Senat, Ignacio Cosidó, que assegurava que fruit d’aquest repartiment dels vocals del CGPJ i el nomenament de Manuel Marchena com a president el PP controlaria “per darrere” la Sala Segona que ha de jutjar l’1-O i que porta també els casos de corrupció del PP. La filtració va provocar la renúncia de Marchena i el trencament de l’acord per part del PP, que ara proposa tornar al sistema d’elecció dels vocals del CGPJ que hi havia el 1980. Els populars atribueixen el fiasco a la filtració del nom de Marchena per part de La Moncloa el dia en què es va donar a conèixer l’acord de renovació entre PP i PSOE, mentre que el govern espanyol assenyala el missatge de Cosidó. Portaveus de les tres formacions, PSOE, PP i Podem, han justificat la retirada de les candidatures. La portaveu del PSOE, Adriana Lastra, perquè “no es donen les majories”, mentre que la de Podem, Gloria Elizo, per “respecte” a les persones que concorrien a les candidatures, que se sotmetrien a un debat que no prosperaria.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.