directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 14:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 22 de novembre de 2018 18:35 h

El Parlament insta el Govern a exigir a Sánchez que no s'exportin armes a l'Aràbia Saudita

La cambra defensa que se suspengui la transferència d'armes mentre hi ha hagi un "risc substancial" que s'utilitzin per a "violacions greus dels drets humans"

ACN Barcelona.-El Parlament ha votat a favor d'instar el Govern de la Generalitat a "exigir" a l'executiu de l'Estat la "suspensió de la transferència d'armes" i a "denegar-ne les autoritzacions d'exportacions" a l'Aràbia Saudita, ja que "podrien ser utilitzades en el conflicte del Iemen". Amb els vots a favor de JxCat, ERC, CatECP i la CUP, i en contra de Cs, PSC-Units i PPC, la cambra ha acordat demanar que s'aturi la venda d'armes a aquest país "almenys" mentre es mantingui "un risc substancial", o se sàpiga de "fonts fiables" que puguin ser utilitzades per "cometre" o "facilitar que es cometin violacions greus" dels drets humans, reconegudes dins del "dret internacional". La votació ha tingut lloc durant el ple d'aquest dijous a la tarda.

Al text aprovat pel Parlament, es demana al Govern que "traslladi el seu rebuig per l'autorització d'exportació d'armes a l'Aràbia Saudita" i que "transmeti aquest acord a la Presidència i Vicepresidència" de l'executiu espanyol, alhora que "als Ministeris d'Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació, Indústria, Comerç i Turisme, Defensa, Interior i Hisenda, a més de la Secretària d'Estat de Comerç que presideix la Junta Interministerial que regula el comerç d'armes espanyol". En el discurs de defensa de la moció que ha fet el diputat d'ERC Rubèn Wagensberg, ha criticat l'"aposta" que segons ell fa l'Estat a favor de la indústria d'armes, i ha explicat que el problema no és només el "volum" sinó que també els països als quals es fan les vendes. "Els emplacem des d'aquí a denunciar tot aquest 'xiringuito' que és la indústria armamentística espanyola", ha assegurat Wagensberg, per sentenciar que "o s'està a favor del terror o s'està a favor de la vida".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.