directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 20:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dissabte, 24 de novembre de 2018 19:55 h

Casado titlla l'acord entre govern espanyol i britànic sobre Gibraltar de "fracàs i humiliació històrica"

El president del PP critica que els documents que garanteixen el compromís europeu i britànic "no són jurídicament vinculants"

ACN Barcelona.-El president del PP, Pablo Casado, ha titllat l'acord sobre Gibraltar assolit en el marc de les negociacions del Brexit entre Espanya, el Regne Unit i la Unió Europea (UE) de "fracàs i humiliació històrica". En declaracions als mitjans, el popular ha explicat que l'article 184 –que es refereix a les negociacions sobre la futura relació UE-Regne Unit- no ha estat modificat i per tant les cartes del president del Consell i la Comissió Europea, documents que el president espanyol, Pedro Sánchez ha presentat com a garanties de d'un acord que garanteix el dret de veto de Madrid a qualsevol canvi en les relacions entre el penyal i el club europeu, "no serveixen de res" perquè no són "jurídicament vinculants".

En una compareixença des de la Moncloa, el president espanyol ha presumit d'acord tot assegurant que ha aconseguit una declaració conjunta del Consell Europeu i la Comissió sobre l'acord de retirada britànic que estipula que l'article 184 no és aplicable "a l'àmbit territorial" i un reconeixement per escrit del govern britànic sobre aquesta mateixa qüestió.No obstant això, Casado ha assegurat que aquestes "cartes" no són jurídicament vinculants". "Per tant, en un futur Espanya no guanyarà legislativament als tribunals qualsevol decisió que prengui el Regne Unit" sobre el penyal, ha argumentat. Amb aquest pacte, parer del popular, "el govern d'Espanya ha capitulat en la seva responsabilitat de defensar la sobirania d'Espanya al Penyal", ha lamentat. El "més greu", segons Casado, és la "renúncia" a l'acord previ i unànime dels 27 Estats membres de la UE que "ja incorporava el dret de veto" del Parlament espanyol "a qualsevol canvi" en la relació de Gibraltar amb Brussel·les. En concret, Casado ha citat el punt 24 de les directrius de negociació del Consell. "En no incorporar aquest mandat aprovat pels 27, Espanya està fent una cessió històrica", ha reblat. A més, el lider popular ha considerat que l'acord anunciat accentuarà les desigualtats entre els habitants de Gibraltar i els del Camp de Gibraltar, més discriminació en drets socials. A més, ha acusat Sánchez de "solemnitzar el seu fracàs i la seva incompetència" per pretendre "fer creure que és un bon acord". El president del PP ha reiterat que és "tremendament irresponsable" que l'executiu espanyol hagi acceptat "una interpretació política sense incloure en els Tractats la legítima reivindicació" de l'Estat espanyol.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.