Espanya és l'estat de la UE on més gent tem un ciberatac a les eleccions europees
Més d'un 65% dels espanyols està insatisfet amb la lluita contra la corrupció, l'aspecte que més els preocupa de la democràcia a la UE
ACN Brussel·les.-Espanya és l'estat de la UE on més gent tem un ciberatac en els pròxims comicis amb més d'un 70% de ciutadans amoïnats per aquesta qüestió, segons indica últim estudi d'opinió europeu. L'Eurobaròmetre publicat aquest dilluns destaca que, juntament amb Romania, Letònia, Bulgària i Croàcia, l'Estat espanyol és dels territoris on hi ha més por a la manipulació electoral. D'altra banda, més d'un 65% dels espanyols està insatisfet amb la lluita contra la corrupció i és l'aspecte que més els preocupa de la democràcia a la UE. Per contra, les qüestions democràtiques que menys amoïnen als ciutadans de l'Estat són la llibertat d'expressió i el respecte als drets fonamentals, segons aquesta enquesta.
En general, a tot el bloc europeu el que més inquieta és la manipulació política a través d'Internet. Així, gairebé un 70% dels europeus tem que les seves dades a Internet s'utilitzin per fer propaganda política personalitzada. En aquest sentit, quasi tres de cada quatre internautes estan preocupats per la desinformació i coincideixen que les normes que segueixen els mitjans durant els períodes electorals també s'haurien d'aplicar a les xarxes socials i plataformes en línia.






