directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 15:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 26 de novembre de 2018 13:34 h

La UE exigeix l'alliberament "immediat" de tres vaixells militars ucraïnesos retinguts per Rússia

Brussel·les afirma que és "imperatiu" desescalar la situació i recorda que no reconeix ni reconeixerà l'annexió russa de Crimea

ACN Brussel·les.-La Unió Europea exigeix l'alliberament "immediat" de tres vaixells militars ucraïnesos retinguts per Rússia des d'aquest diumenge. "Aquests esdeveniments són inacceptables", ha assegurat la portaveu d'Afers Exteriors de la Comissió Europea, Maja Kocijancic, remarcant que és "imperatiu" desescalar la situació, que ha desencadenat més tensions entre Kíev i Moscou des de l'annexió de la península de Crimea el 2014 per part del Kremlin. En aquest sentit, Brussel·les ha recordat també que no reconeix ni reconeixerà l'annexió, que considera il·legal.

Diumenge al matí vaixells guardacostes russos van obrir foc contra vaixells ucraïnesos que estaven intentant travessar l'estret de Kerch i van apoderar-se de les embarcacions. A més, també van restringir l'accés per l'estret, una via fluvial clau i d'importància estratègica per als dos països, al trànsit de les autoritats russes. "Esperem que Rússia reobri l'accés i que no hi hagi més inspeccions" a embarcacions ucraïneses en ruta entre els dos mars, ha afirmat Kocijancic.Al seu torn, el Servei Federal de Seguretat de Rússia, ha justificat que Kíev no va informar del pas dels vaixells per l'estret i va qualificar la travessia de "provocació intencionada".L'estret connecta el mar d'Azov amb el Mar Negre i corre entre la Península de Crimea i Rússia. Es tracta d'un tram de pocs quilòmetres d'ample, però és un salvavides econòmic important per a Ucraïna, ja que permet que els vaixells abandonin la ciutat portuària de Mariupol per accedir al mar Negre.En un comunicat, la portaveu comunitària ha apuntat també que la construcció del pont de Kerch es va fer "sense el consentiment d'Ucraïna" i constitueix "una altra violació de la sobirana i la integritat territorial" del país.Arran de l'incident, en el qual han resultat ferits alguns dels mariners, el president ucraïnès, Petro Poroshenko, ha proposat que es declari la llei marcial i s'ha convocat una reunió del Consell de Seguretat de les Nacions Unides.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.