directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 21:25 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 26 de novembre de 2018 17:31 h

Uns 8.000 professors i mestres del Camp de Tarragona estan cridats a la vaga d'ensenyament de dijous

Entre les demandes, que es reverteixin les retallades i que es redueixi una hora lectiva, un fet que suposaria un increment de 400 docents en aquestes comarques

ACN Tarragona.-Uns 8.000 professors de secundària i mestres de primària del Camp de Tarragona, i unes 400 persones pertanyents a personal laboral, estan cridats a la vaga convocada per dijous pels sindicats USTEC-STEs, ASPEPC, CGT i CSIF. El col·lectiu reclama que es reverteixin les retallades dels darrers vuit anys al sector de l'ensenyament i a tota la funció pública. Denuncien que han patit un deteriorament de les condicions laborals i reclamen a la Generalitat "uns pressupostos socials" que els dediquin més despesa. També demanen la reducció d'una hora lectiva, una mesura que a les comarques tarragonines podria suposar un increment de 400 docents. A Tarragona s'ha convocat una manifestació que sortirà des de la plaça Imperial Tàrraco a les 12 de migdia i que es dirigirà cap als Serveis Territorials d'Ensenyament.

Entre les reivindicacions, hi ha la recuperació del poder adquisitiu i el retorn de les pagues extres del 2013 i 2014, una de les quals ja haurien d'haver cobrat. Pel que fa a la reducció d'una hora lectiva, el portaveu d'USTEC a Tarragona, Josep Maria Cartanyà, explica que és un compromís que fa dos anys que es va adquirir. Al Camp de Tarragona, implementar aquesta mesura podria suposar un increment d'uns 400 docents de primària i secundària.D'altra banda, també es demana la reducció de la ràtio d'alumnes, que ara mateix es troba en uns 35 alumnes a batxillerat, 30 a l'ESO i 25 a primària. "Han de ser més baixes, hi hauria grups que s'haurien de desdoblar i hauria d'haver-hi més plantilla", considera Cartanyà. Un punt més en les reclamacions és que les jornades reduïdes hagin de ser mínim de mitja jornada, per evitar que hi hagi professorat "en precari", fent terços de jornada.S'exigeix la consolidació del personal interí, que ha augmentat als centres els darrers anys. "En quatre o cinc anys ha d'haver-hi oposicions, i demanem que es tingui també en compte l'experiència docent", ha argumentat Cartanyà, que reclama "una fórmula per consolidar-los", com ara un concurs de mèrits.Una altra petició és que es mantingui la formació professional (FP) depenent del Departament d'Ensenyament i que s'eviti obrir la porta a processos de privatització, amb empreses i agents socials impartint cursos. "Entenem que la part acadèmica d'FP garanteix que els currículums estiguin controlats per la mateixa administració i no esmicolats en empreses", ha defensat el portaveu d'USTEC a Tarragona. Finalment, mostren el seu rebuig a l'anomenat decret de provisió per considerar-lo "una nova forma de contractació no transparent".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.