directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 14:54 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 26 de novembre de 2018 19:53 h

Quatre de cada deu metges de família de l’ICS fan vaga al Camp de Tarragona

La incidència és més alta en ciutats com Reus i Salou

ACN Tarragona.-El seguiment de la vaga entre els metges de família de l’ICS al Camp de Tarragona aquest dilluns ha estat del 40,24% -n’han fet 99 dels 246 facultatius afectats- i del 27,03% en el cas dels pediatres -10 de 37-. Segons ha explicat el director territorial d’atenció primària de l’ICS, Daniel Ferrer-Vidal, la xifra és inferior a la del conjunt de Catalunya, tot i que la incidència ha estat més elevada en ciutats com Reus -on ha rondat el 50%- i Salou. En conjunt, les xifres de seguiment han estat molt menors en el cas dels odontòlegs (5%) i els metges residents (2,94%). Ferrer-Vidal ha afegit que la primera jornada de vaga no ha deixat incidències remarcables i ha garantit que, si bé s’han hagut d’ajornar visites, les urgències s’han atès.

Segons l’ICS, la majoria dels usuaris estaven informats i alguns d’ells ja no s’han desplaçat als centres sanitaris. Pel que fa als serveis mínims, aquest dilluns i dimarts estan acordats en un 25% i, a partir de dimecres, s’apujaran al 33%. Ferrer-Vidal ha recordat que hi ha negociacions en marxa i que hi ha “la voluntat ferma” d’arribar a un acord. El director territorial d’atenció primària s’ha mostrat partidari de la petició d’un màxim de 28 visites diàries i de 12 minuts per visita.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.