directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 16:40 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 28 de novembre de 2018 13:59 h

Aragonès demana que s'aprovin els pressupostos perquè inclouran les "justes reivindicacions" dels col·lectius en vaga

El vicepresident defensa que el Govern, per aturar la vaga, no prometrà res que no pugui complir

ACN Barcelona.-El vicepresident i conseller d'Economia i Hisenda, Pere Aragonès, ha defensat la necessitat que s'aprovin els pressupostos del 2019 perquè inclouran moltes de les "justes" reivindicacions dels col·lectius que aquests dies estan aixecant la seva veu. "Moltes d'elles es podran incloure als pressupostos i crec que tots serem responsables a l'hora d'aprovar-los", ha afirmat en una entrevista a Tele Taxi. D'altra banda, ha assegurat que el Govern no prometrà res que no pugui complir per tal d'aturar una vaga, en referència als metges de l'atenció primària. En aquest context, ha assegurat que els 200 metges de més han de permetre que es distribueixin més els pacients i ha avançat que els pressupostos preveuen un conjunt de mesures que suposen 100 MEUR per a personal sanitari de l'atenció primària.

Aragonès ha assegurat que entén el malestar i respecte la mobilització del personal sanitari perquè van fer un "gran esforç" durant els anys de retallades. I ha assegurat que ara el Govern està treballat per poder revertir la situació i "girar la truita". La recepta és, segons el titular d'Economia, 200 metges més en l'àmbit de la sanitat primària i ampliar el temps mínim de visita per a cada pacient, així com donar flexibilitat perquè els centres s'organitzin.Davant les mobilitzacions dels metges, Aragonès ha explicat que s'està debatent una proposta tècnica amb els sindicats i ha assegurat que el Govern, amb l'objectiu d'aturar una vaga, el que no farà és prometre coses que després no podrà complir. "D'aquí uns mesos vull venir aquí, mirar-lo a la cara i dir que hem complert", ha afegit amb l'argument que "el pitjor que es pot fer és generar falses expectatives". Aragonès s'ha mostrat convençut que es podran aprovar els pressupostos per a l'any que ve i ha defensat que es tracta d'uns comptes que van en la línia de revertir les retallades i que prioritzen àmbits com el de salut i ensenyament.De cara a la reunió que Aragonès mantindrà demà dijous amb CatECP, el vicepresident ha assegurat que el Govern s'està esforçant molt i que treballarà amb els comuns per poder tirar endavant els pressupostos. En aquesta línia, ha avisat que els recursos dels comptes serviran per a tothom, independentment de qui votin a les eleccions.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.