directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 00:59 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Osona doble fletxa Dijous, 29 de novembre de 2018 22:42 h

L'antena de Sant Fidel que dona cobertura al centre de Vic es desmantellarà a l'estiu

La polèmica torre de telecomunicacions dividirà la seva potència en tres noves ubicacions

ACN Vic.-"A partir de l'estiu l'antena de Sant Fidel ja serà història". Així de taxativa s'ha mostrat aquest dijous al vespre l'alcaldessa de Vic, Anna Erra, en una sessió d'audiència pública a l'Ajuntament on hi han assistit una cinquantena de persones. L'emissió que produeix ara mateix l'antena es dividirà en tres torres més petites que s'ubicaran a l'edifici dels Jutjats, al campanar de l'església del Carme i a l'edifici de l'Incasol del carrer Indústria. L'alcaldessa s'ha mostrat satisfeta perquè la reubicació garanteix el servei de telecomunicacions en la seva totalitat. De les 16 antenes actuals, es passarà a 18 torres repartides per tota la ciutat. El desmantellament ha estat molt reivindicat pels veïns i suposa el compliment, més de dos anys i mig després, de l'acord municipal per retirar la torre.

L'alcaldessa de Vic, Anna Erra, ha reivindicat la importància de la connectivitat per a una ciutat com Vic que vol estar connectada al món. La gran torre de telecomunicacions ubicada al carrer Sant Fidel ha estat molt polèmica no només pel fort impacte visual, sinó també pel temor que les radiacions que emet siguin perjudicials per la salut. Els veïns han pressionat perquè es desmantellés i fa més de dos anys i mig van aconseguir un acord municipal secundat per la gran majoria de grups perquè es retirés. Erra ha explicat que trobar les noves ubicacions no ha estat fàcil. L'antena dona cobertura a tot el centre històric de la ciutat i els carrers estrets amb edificis alts fan que la cobertura hi sigui més difícil d'arribar. La preocupació pels nivells de radiació i les seves conseqüències en la salut és una de inquietuds dels veïns. En aquest sentit, l'enginyer Jordi Tordera ha explicat que segons els informes tècnics, cap dels nivells supera els llindars de perill que marca la llei europea. Concretament es troben a menys de la meitat de les recomanacions, segons ha explicat. L'antena de Sant Fidel també acollia, a banda dels quatre operadors mòbils (Movistar, Vodafone, Orange i Yoigo), dos serveis d'emergència (Xarxa Rescat –Generalitat- i Xarxa Spyca – Ministeri de l'Interior). Aquests serveis també s'han reubicat en dos punts diferents: el Castell d'en Planes i al carrer Pere II el Gran.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.