directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 16:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 30 de novembre de 2018 12:54 h

Solé desafia la UE a "aguantar la mirada" si Junqueras és escollit a les europees

L’eurodiputat promet utilitzar "tots els recursos" per tal que l’ex-vicepresident pugui exercir

ACN Barcelona.-L’eurodiputat Jordi Solé es compromet a utilitzar "tots els recursos" per garantir que Oriol Junqueras pugui exercir si és escollit com a membre de l’eurocambra el maig de l’any vinent. Solé espera que la Unió Europea sigui capaç d'"aguantar la mirada" i que l’ex-vicepresident pugui exercir com a eurodiputat malgrat estar a la presó; en cas contrari, diu, "s’estarà fent un impediment greu a la democràcia". "Si tu votes un representant i resulta que se’l priva de llibertat, també se’t priva a tu del teu dret a ser representat", diu. Solé, membre del grup dels Verds\/ALE, descarta una llista unitària independentista i defensa que cada partit "treballi en el seu electorat" per "maximitzar el resultat".

Solé, que avui ha participat en un esmorzar de premsa al Col·legi de Periodistes organitzat per l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, considera que el mateix empresonament de Junqueras i la resta de líders independentistes és una situació "contradictòria amb els drets fonamentals i principis fundacionals de la pròpia UE". És per això que l’eurodiputat d’ERC veu les eleccions al Parlament Europeu del maig com una "oportunitat de denunciar la repressió de l’estat espanyol amb força a Europa". Les eleccions europees aniran precedides del judici contra els líders del procés. Solé creu que la possibilitat real que Junqueras pugui assumir el càrrec d’eurodiputat dependrà del moment en que es trobi el judici. Una possibilitat és que hi hagi condemnes amb inhabilitacions. Una altra és que en el moment dels comicis encara no s’hagi acabat el judici. En qualsevol cas, diu Solé, l’escenari més normal seria que el judici "no comencés mai".L’eurodiputat tanca la porta a una llista unitària independentista i per tant a la proposta de l’ex-president a l’exili Carles Puigdemont de sumar-se a la candidatura de Junqueras com a número dos. Solé insta l’espai polític del PDeCAT i Junts per Catalunya a "treballar en el seu electorat" i posteriorment "fer camí plegats". "Que cadascú des del seu àmbit electoral pugui explorar marges, i per explorar marges la millor fórmula no és la llista unitària, sinó altres fórmules," explica.En resposta al també eurodiputat Ramon Tremosa, qui en declaracions a l’ACN defensava la llista unitària per garantir una victòria independentista que es llegís amb claredat a Europa, Solé ha recordat que ERC ja va guanyar les europees del 2014—la primera victòria nacional des dels temps de la Segona Repúblia—i assegura que el partit està "en condicions de revalidar la victòria" i que així "una força republicana sigui la primera en resultats al nostre país".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.