directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 17:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Pallars Sobirà doble fletxa Dilluns, 3 de desembre de 2018 14:16 h

Els investigadors reivindiquen la identitat pròpia de la terrissa del Pirineu

Han aprofitat una jornada de memòria oral per recordar el col·leccionista Ramon Abelló, mort recentment

ACN Esterri d'Àneu.-L'Ecomuseu de les valls d'Àneu, a Esterri d'Àneu, ha acollit una jornada sobre la terrissa del Pirineu coincidint amb diverses recerques i estudis sobre el tema que s'estan duent a terme. Els investigadors han aprofitat per reivindicar la identitat pròpia i personalitat ''molt marcada'' de la terrissa de les comarques de muntanya. Jordi Abella, responsable de l'Ecomuseu ha dit que durant molts anys s'ha deixat de banda i que ara és el moment de reivindicar-la en l'àmbit històric però també estètic. Abella ha explicat que a través de la terrissa s'expliquen moltes qüestions de l'època com les relacions familiars, aspectes de la vida quotidiana i dels oficis. La jornada ha servit per retre un petit homenatge a Ramon Abelló, veí d'Artesa de Segre, col·leccionista i autor del llibre 'La terrissa al Pirineu', mort recentment.

Durant la jornada els investigadors han treballat aspectes com la metodologia de la recerca oral o treballar els mètodes de documentació. Abella ha dit que l'objectiu d'aquesta jornada també és activar una línia de coordinació que ajudi, en un futur, a treballar conjuntament l'àmbit de l'estudi i la recuperació de la terrissa del Pirineu.A principis de la dècada dels anys 60 del segle passat va ser quan van desaparèixer els darrers terrissaires del Pirineu.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.