Torrent reclama una "barrera infranquejable" contra la presència de Vox a les institucions
El president del Parlament diu que l'ascens del partit d'Abascal "afecta tots els demòcrates" i arriba perquè no s'han "parat prou els peus a l'extrema dreta"
ACN Brussel·les.-El president del Parlament, Roger Torrent, ha demanat aquest dilluns crear una "barrera infranquejable" i un "cordó" contra Vox per "parar el pas" a l'extrema dreta i evitar el seu ascens a les institucions. "Els escons de Vox són una resposta a no haver parat prou els peus a l'extrema dreta", ha dit el president del Parlament en declaracions a la premsa des de Brussel·les, on ha fet una visita institucional al parlament flamenc. Segons Torrent, els resultats de Vox a Andalusia afecten "tots els demòcrates" i posen "en perill els valors fundacionals d'Europa". "Avui Espanya ha entrat a formar part del club d'estats on l'extrema dreta té presència a les institucions", ha lamentat Torrent, que ha admès "preocupació" pels 12 escons de la formació de Santiago Abascal.
Segons Torrent, l'ascens de Vox "esclata als morros" de tots els demòcrates i "és una apel·lació no només a Catalunya i a l'Estat, sinó al conjunt d'Europa". "No és un problema del conflicte de Catalunya, en relació als presos i exiliats, només, sinó del conjunt d'Europa", ha dit. Torrent ha insistit que els catalans reclamen "una solució política" i "més democràcia" i ha dit que la defensa dels principis fundacionals de la UE és la manera de "parar el pas i marcar una barrera infranquejable a l'extrema dreta".






