directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 18:57 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 4 de desembre de 2018 11:48 h

Delgado defensa que els partits independentistes "accepten la Constitució" a diferència de Vox

La ministra carrega contra les accions dels CDR que critiquen la justícia i les qualifica de "vandalisme"

ACN Madrid.-La ministra de Justícia, Dolores Delgado, ha defensat que tots els partits que conformen l'arc parlamentari "accepten" la Constitució a diferència de Vox. "Aquesta formació rebutja parts de la Constitució en el seu ideari, i això és el que hem d'analitzar i no els partits que tenim al Congrés i el Senat que són plenament constitucionals", ha manifestat en un esmorzar informatiu a la pregunta de si creia que els socis de Pedro Sánchez a la moció de censura també eren anticonstituconalistes. D'altra banda, Delgado ha carregat contra les accions dels CDR, entre elles les de llençar fems a les portes de diferents palaus de justícia aquest dilluns. Segons la ministra, són actes de "vandalisme" i assegura que no se sent "recolzada" per les persones que protagonitzen aquestes accions. Delgado ha tornat a defensar que el PSOE va arribar al poder a través "d'un sistema absolutament legítim" com és la moció de censura.

La ministra de Justícia també ha puntualitzat que, hores d'ara, la reforma de la Constitució que està sobre la taula afecta només l'aforament dels càrrecs polítics (senadors, diputats i govern espanyol) en l'exercici de la seva funció però que no s'ha plantejat retirar la inviolabilitat al rei (inclosa en un altre capítol de la Carta Magna). Tanmateix, aquest dimarts el president espanyol, Pedro Sánchez, ha dit que creu que la figura de la "inviolabilitat" del rei "ha quedat vella" i caldria eliminar-la en un reforma de la Carta Magna. És el que defensa en una entrevista televisiva a diversos canals internacionals on també es mostra convençut que el rei Felip VI donaria suport a aquesta modificació. En tot cas, Sánchez adverteix que una reforma d’aquestes característiques implicaria tocar aspectes fonamentals del text i per tant necessitaria obligatòriament un referèndum i la seva aprovació per part de les Corts.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.