directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 23:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 12 de desembre de 2018 12:38 h

Rivera demana que s'apliqui el 155 i avisa Sánchez que el conflicte català no se solucionarà amb cartes al Govern

El líder de Cs interpel·la al president espanyol per preguntar-li si sap què és llevar-se sense saber si estarà tallada l'AP7 o si s'haurà ocupat l'estació de l'AVE

ACN Madrid.-El líder estatal de Cs, Albert Rivera, ha tornat a demanar al president espanyol, Pedro Sánchez, que enviï el requeriment al cap del Govern, Quim Torra, com a pas previ per aplicar de nou el 155 a Catalunya. Durant la seva intervenció al Congrés, en el ple sobre l'estratègia de l'executiu espanyol sobre el procés, Rivera ha avisat Sánchez que el conflicte no se solucionarà pas amb cartes als consellers de la Generalitat. Així mateix, Rivera s'ha dirigit al president espanyol per preguntar-li si sap què és llevar-se i haver de mirar si l'AP7 estarà tallada o si s'haurà ocupat l'estació de l'AVE, en referència a les accions dels CDR.

Rivera ha insistit amb el 155 i ha avisat que, si no s'aplica, ningú pot creure que Torra serà "garant" de drets i llibertats. El líder de Cs també ha reclamat eleccions anticipades al Congrés, i ha reclamat a Sánchez que trepitgi la "Catalunya real" per veure els problemes que hi ha: "Vostè sap què és ser jutge i preguntar-se si m'hauran pintat la porta de groc o, si és fiscal, preguntar-se si m'hauran punxat les rodes?". En aquesta línia, Rivera ha exigit al president espanyol que protegeixi els drets dels catalans i que deixi "d'anar de la mà" dels qui volen "liquidar" Espanya.Finalment, Rivera s'ha dirigit a la ministra Carmen Calvo, per ironitzar sobre les cartes dels ministres als consellers per preguntar sobre l'actuació dels Mossos el cap de setmana passat per les accions dels CDR: "Torra està tremolant, i després de la carta hi haurà una aplicació total i absoluta de la Constitució per part seva i dels Mossos, i el president jurarà la bandera". Rivera ha finalitzat la seva intervenció preguntant a Sánchez que, si accepta que els Mossos no actuen a Catalunya, no és això una "derrota" de l'estat de dret i una "claudicació", i assumir que l'Estat no existeix a Catalunya.En la mateixa línia, el portaveu de Ciutadans, Juan Carlos Girauta, ha lamentat que Sánchez hagi "desaprofitat l'ocasió" d'anunciar el requeriment per l'aplicació de l'article 155 i li ha retret que, a més de no convocar eleccions, "no apliqui la Constitució". "Almenys seiem a parlar sobre com dissenyar l'aplicació del 155, a quines competències afecta i l'extensió temporal", ha comentat Girauta, que creu que Sánchez ha optat per "passar per damunt dels problemes perquè està molt bé a la Moncloa".Girauta també ha considerat que el president del govern espanyol ha "demonitzat" els constitucionalistes en el seu discurs. En aquesta línia, ha defensat que Ciutadans és "lleial a Espanya". D'altra banda, considera que Sánchez ha fet un discurs "de líder de partit" per tancar files al PSOE després de "problemes interns pels resultats de les eleccions andaluses i les enquestes".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.